איך כותבים תוכן לאתר

לתוכן באתר שלכם יש חשיבות עצומה. ראשית, משום שתוכן שכתוב בצורה טובה ומשכנעת יכול לגרום לגולשים המגיעים לאתר לבצע בו פעולות מסוימות שרצויות לבעל האתר (המכונות בשפת מקדמי האתרים "המרה"): לרכוש מוצר, להזמין שירות, להירשם לעדכונים עתידיים וכדומה.

שנית, תוכן הוא אחד מן האלמנטים המרכזיים שבהם מושקעים מאמצי קידום אתרים, שכן אלגוריתמים של מנועי חיפוש לוקחים בחשבון את התוכן בעמוד מסוים בבואם להציג בפני גולשים רשימה של תוצאות חיפוש. למשל, ככל שבתוכן הזה ישולבו יותר מילות מפתח רלוונטיות, כך סביר להניח שגוגל תציג את העמוד במקום גבוה יותר בין תוצאות החיפוש, כלומר יגדל הסיכוי שגולשים יקליקו על התוצאה "שלכם" ויבואו לבקר באתר.

איך כותבים תוכן בצורה נכונה?

בבואכם להעלות תוכן חדש לאתר שלכם מוטב שתיעזרו בשירותיו של כותב תוכן מנוסה. אולם אם אתם מבקשים לכתוב את התוכן שלכם בעצמכם, הנה מספר דברים שעליכם לעשות עוד בטרם תניחו אצבע על המקלדת.

הכירו את העסק

כן, זה העסק שלכם ואתם מכירים אותו היטב, אבל על מנת שהתוכן שלכם ישיג את מטרותיו כדאי שכל הפרטים הבאים יהיו מוגדרים היטב וכתובים שחור על גבי מסך: מה תחום העיסוק של האתר? מהם השירותים או המוצרים המוצעים בו? מהי מטרתו: האם הוא מכירתי, אינפורמטיבי, בלוג? מיהם האתרים המתחרים של האתר שלכם, כיצד הם נראים ומהם התכנים שמופיעים בהם?

בצעו מחקר מילות מפתח

זהו שלב קריטי בתהליך הכתיבה, שכן באמצעות בחירת מילות מפתח בצורה נבונה תוכלו להבטיח שתנועת הגולשים הנכנסת לאתר ממנועי חיפוש תהיה איכותית ותגדיל את סיכויי ההמרה. לחלופין, בחירה לא-מושכלת של מילות מפתח עשויה להביא אליכם גולשים מעטים בלבד שלא באמת מעוניינים לקרוא את מה שכתבתם.

דעו את המתחרים

סביר להניח שיש לכם מתחרים, וככל שתכירו אותם לעומק כך תוכלו להפיק יותר תובנות אודות דרכי הפעולה שלכם. כך למשל בעזרת כלים חינמיים שניתן למצוא בקלות בגוגל תוכלו לגלות מהן מילות המפתח שבהן בחרו המתחרים, ומכאן תוכלו לקבל רעיונות חדשים למילות מפתח שאולי לא חשבתם עליהן בעצמכם. בנוסף תוכלו לדעת לאילו פלחי שוק פונה כל מתחרה וכך לאתר קהלי יעד שתוכלו למשוך אליכם באמצעות כתיבה של תוכן מתאים.

כתבו תוכן מקורי, רענן, איכותי ובעל ערך

היעזרו במילות המפתח שבחרתם להתמקד בהן על מנת ליצור את התוכן. ודאו שיש בו ערך אמיתי לקוראים, ולא גיבוב של מילים רק כדי למלא עמוד בטקסט.

אל תעשו העתק-הדבק לתכנים של אחרים, אלא כתבו אותם בעצמכם, ולכל היותר היעזרו ברעיונות מאתרים אחרים אולם לא בפיסקאות שלמות מתוכם.

שלבו את מילות המפתח בתבונה, מבלי להגזים, על מנת שהטקסט הסופי יהיה קריא. אל תשכחו שאתם כותבים קודם כל לאנשים, ורק אחר כך למנועי חיפוש.

ולסיום, אל תוותרו על הגהה. חפשו שגיאות כתיב ודקדוק בטקסט, ולאחר שסיימתם חפשו שוב. זכרו: אם תעלו לאתר תוכן שנפלו בו שגיאות מביכות, הגולשים כבר יבחינו בהן במקומכם, הרושם שאתם רוצים לעשות עליהם יתמסמס ושיעור ההמרה יצלול מטה.

 

 

2 תגובות הוסף תגובה

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s