כתיבה שיווקית היא אחד מסוגי הכתיבה החיוניים ביותר לעסקים. כש”עושים את זה נכון”, כתיבה שיווקית היא כלי נפלא לקידום מוצרים ושירותים, ואפילו להפצת רעיונות. תחת כתיבה שיווקית ניתן למנות דפי נחיתה, פוסטים מכירתיים, אפילו ניוזלטרים שכל מטרתם היא להניע את הגולשים להיכנס לאתר. הנה חמישה עקרונות כתיבה שיווקית לעסקים שכדאי להכיר:
1. דעו את הקהל
לפעמים לקוחות מופתעים כשאני שואל “מי אמור לקרוא את הטקסט הזה?”; אבל לדעתי כתיבה מתחילה בקהל. ככל שנבין טוב יותר את הגיל, תחומי העניין, ההעדפות והשפה שהם מדברים – כך נתאים את המסר בצורה טובה יותר. הרי נכתוב בצורה שונה לגבר בן 75 מאשר לצעיר בן 23. לאישה עורכת דין מאשר לגבר פועל בניין. כשיצא לי לכתוב לקהל דתי, למשל, כתבתי במשלב גבוה ושילבתי אזכורים למקרא או למשנה. לצעירים כתבתי בסלנג עכשווי, למבוגרים בשפה מעט יותר רשמית – וכן הלאה.
2. התמקדו ביתרונות של המוצר, השירות או הרעיון
מטרתה של כתיבה שיווקית לעסקים היא, ובכן, לשווק. לשכנע את הקהל בנחיצות המוצר או השירות, או בנכונות הרעיון. לגרום לו להבין מה ישתנה בחייו לטובה ברגע שירכוש, ישאיר פרטים או כל דבר אחר. זו הסיבה שחשוב להתמקד ביתרונות, לפרט ולהדגיש אותם הרבה יותר מאשר לפרט מידע טכני יבש. ראו גם כתיבת תוכן אינפורמטיבי לעומת כתיבת תוכן שיווקי.
3. השתמשו בשפה ברורה ותמציתית
אל תלכו סחור סחור. הימנעו ממשפטים מורכבים ומבלבלים ומשימוש במונחים מקצועיים. כתיבה שיווקית היא כתיבה פשוטה, תמציתית, בהירה ופשוטה. משפטים קצרים. בגובה העיניים. הכי קל להבנה.
4. הוסיפו הנעה לפעולה
איך אני אוהב לומר? אל תחכו שהמחשבה תעלה בראשם של הקוראים – אלא נעצו אותה שם בעצמכם. במקום לחכות שהם יחשבו בעצמם ללחוץ על כפתור, אמרו להם “לחצו כאן!”. במקום להחזיק אצבעות שהם ירצו להשאיר פרטים, שימו טופס גדול עם טקסט בפונט מוגזם “השאירו פרטים כאן!”. וכאן אפשר למצוא טיפים לכתיבת הנעה לפעולה (ולמה בעצם צריך אותה?).
5. בצעו עריכה והגהה, ואז בצעו אותה שוב. ושוב.
כתיבה שיווקית חייבת להיות נקייה מטעויות. זה נכון במיוחד עבורי ככותב תוכן, שהרי אם אני כותב עם שגיאות זה מקרין עלי מיד שורה של דברים שליליים; אבל זה נכון גם לגבי בעלי ובעלות עסקים אחרים. עורכת דין, נניח, שכותבת בשגיאות כתיב. או רואה חשבון. אופטומטריסט. טכנאי מזגנים. הם יכולים להיות אנשי מקצוע מעולים בתחומם, אבל ברגע שהם יכתבו טקסט עתיר שגיאות – הקוראים עלולים לחשוב, אוטומטית, תת הכרתית, שהם לא עד-כדי-כך מקפידים גם בתחום שלהם.
לכן – עריכה והגהה. ואז שוב. ושוב. ושוב. גם אם נהיה ריאליים ונאפשר לעצמו לשגות פה ושם, השאיפה צריכה להיות אפס טעויות.
אלה היו חמישה עקרונות כתיבה שיווקית לעסקים
מהיכרות עם קהל היעד, מעמיקה ככל האפשר, ועד להגהה האחרונה – כתיבה שיווקית היא מרכיב קריטי באסטרטגיית השיווק של כל עסק או ארגון. הקפידו על העקרונות שתוארו לעיל, והכתיבה שלכם תהיה אפקטיבית להפליא. ואם בכל זאת תזדקקו לסיוע? הנני כאן!
לפרטים הקליקו:
שירות ליווי לכתיבה שיווקית | שירות חוות דעת על הכתיבה שלך | שירותי כתיבת תוכן לעסקים