יצירת רעיונות לתוכן ב-3 צעדים פשוטים

ב

כותבי תוכן רבים, מבלוגרים ועד מקדמי אתרים, בוהים לעיתים במסך המחשב מבלי שיהיה להם מושג מה הנושא הבא שהם עומדים לכתוב עליו. איך מעוררים את היצירתיות? מאיפה מוצאים רעיונות לנושאים חדשים לכתוב עליהם?

"חובבנים יושבים ומחכים להשראה, בעוד שהשאר פשוט קמים וניגשים לעבודה." / סטיבן קינג

כן, אבל… איך פשוט קמים וניגשים לעבודה?

ובכן, הכל מתחיל מסיעור מוחות מוצלח.

סיעור מוחות שמטרתו להביא ליצירת רשימה של רעיונות חדשים לתוכן מצריך שילוב של כישורים יצירתיים מחד ואנליטיים מאידך. הואיל ובדרך כלל מדובר בשתי מערכות מנוגדות של כישורים, רבים מתקשים לייצר רעיונות חדשים כאלה – ולכן כדאי לחלק את התהליך לשלושה צעדים פשוטים.

לזרוק רעיונות

בשלב הראשון יש להעלות על הכתב (עם דף נייר ועיפרון או קובץ אקסל) את כל הרעיונות שעולים לכם לראש. זאת בין אם אתם מבצעים את סיעור המוחות באופן קבוצתי ובין אם באופן עצמאי, וחשוב מכך: בין אם הרעיונות הללו מעולים או מטופשים לחלוטין. בהמשך יגיע שלב של סינון, אבל בינתיים פשוט שחררו את כל המעצורים ותנו דרור ליצירתיות שלכם.

סיעור מוחות אפקטיבי – הצעות:

  • שימוש בכלים של פעם: פנקסים, מדבקות פוסט-איט, עפרונות או עטים צבעוניים, ובהחלט אפשר לשרבט שרבוטים קטנים כדי לעזור לכם לזכור או להסביר רעיונות מסוימים.
  • שימוש בכלים של היום: הסמארטפון הוא כלי עוצמתי למגוון שימושים, ובפרט יכול לסייע לכם לתעד כל שביב רעיון שעולה בדעתכם במהלך היום: תוכלו לשלוח לעצמכם מייל, לכתוב פתק ואפילו לצלם תמונות השראה.
  • מבצעים סיעור מוחות קבוצתי? השתמשו בקובץ בגוגל דרייב שאותו תוכלו לערוך יחד, להוסיף רעיונות ולהגיב לאחרים.
  • זקוקים לעזרה חיצונית? אינספור קבוצות, פורומים וקהילות ברשתות החברתיות הם דרך נהדרת להרחיב את מגוון הרעיונות, החל מהתייעצויות עם קולגות ועד להזמנת העוקבים להציע הצעות משלהם.

לתת לרעיונות זמן לנוח

ברגע שיש לכם רשימה של רעיונות ביד – הניחו אותה על השולחן והתרחקו. צאו לטייל, עסקו בפעילות גופנית, תעשו בינג' האנטומיה של גריי, לא משנה מה, העיקר להתרחק מן הרשימה ולאפשר לה, ולעצמכם, זמן לנוח.

גם אם אתם בלחץ של זמן להעלות תוכן חדש או להציג רשימה לבוס, זכרו שתוכן טוב לא נוצר מתוך פזיזות. תנו לראש שלכם להרהר ברעיונות בזמן שאתם עושים משהו אחר. לא סתם אומרים שהרעיונות הכי טובים מגיעים דווקא בזמן המקלחת.

לברור את התבן מן המוץ

את השלב הזה כדאי מאוד לבצע בקבוצה או עם אנשים אחרים, במיוחד אם סיעור המוחות הראשוני היה תהליך שביצעתם לבדכם: לאחר שהתרחקתם מרשימת הרעיונות, חיזרו אליה ובחנו כל רעיון לגופו. אם אתם נתקלים ברעיון משעמם או מטופש, זכרו שאם אתם חושבים כך אזי סביר להניח שגם צרכני התוכן שלכם יחשבו כך – ולכן מחקו אותו מן הרשימה.

שיטות לבחינת רעיון מתוך הרשימה:

  • השוו את הרעיון לתוצאות שיווק תכנים דומים בעבר, בעזרת גוגל אנליטיקס וכלים דומים, על מנת להעריך כיצד תוכן שמבוסס על הרעיון הזה יתקבל בקרב המשתמשים.
  • חקרו מילות מפתח הקשורות לרעיון, כדי לראות האם קיימות ביניהן הזדמנויות אטרקטיביות שמצדיקות את פיתוח הרעיון לכדי תוכן ממשי.
  • בדקו את הרעיון באמצעות כלים ייעודיים למקדם אתרים או כותב תוכן, או התייעצו בקבוצות בפייסבוק או לינקדאין.
  • בקשו דעה נוספת. גם אם אתם נוהגים להיות פרש בודד ולא להתייעץ עם אף אחד, אל תוותרו על דעתו של אדם שאתם סומכים עליו – חבר, בן משפחה או קולגה.

לאחר שעברתם על כל הרשימה שיצרתם בסיעור המוחות הראשוני ומחקתם ממנה את הרעיונות הפחות טובים – זה הזמן להתחיל להפוך את הרעיונות שנותרו לכדי תוכן איכותי ומעולה.

 

.

 

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s