חמישה טיפים ליצירת תוכן ירוק-עד

יש תכנים שמושכים אליהם גולשים בעיקר בתקופות מסוימות ולא באחרות. כך למשל פוסט בבלוג בנושא "רעיונות לפעילויות עם הילדים בחופש הגדול" הוא תוכן שגולשים יגיעו אליו בעיקר לקראת ובתקופת החופש הגדול ולא באמצע השנה, וכך מאמר בנושא "המלצות לטיולים בשבת" יהיה רלוונטי בעיקר לקראת ובמהלך סוף השבוע אולם פחות בתחילתו ובאמצעו.

לעומת זאת, תוכן ירוק-עד (Evergreen Content) הוא תוכן שהרלוונטיות שלו מחזיקה מעמד לאורך זמן רב ואינה תלויה באירועים חולפים או בתקופות בשנה. למשל, פוסט בנושא "מתכון לעוגה בחושה פשוטה" עשוי ליהנות מזרם קבוע של קוראים מדי יום.

איזה תוכן תעדיפו שיהיה באתר שלכם, כזה שאנשים צריכים רק לאורך זמן קצר בשנה או כזה שרלוונטי בכל רגע נתון?

tree-255511_640

יתרונותיו של תוכן ירוק-עד:

  • זהו תוכן איכותי שתוקפו לא פג (אלא רק במקרים יוצאי דופן) ועל כן אין צורך לתחזק או לעדכן אותו באופן שוטף.
  • מעולה מבחינת קידום אתרים (SEO), בהנחה ובתוכן עצמו שולבו ביטויי מפתח בעלי נפח חיפוש גבוה וקבוע.
  • תוכן ירוק-עד ממשיך להזרים גולשים אל האתר, פשוט משום שתמיד יש מי שיחפש אותו.
  • מבסס את האתר כסמכותי ואמין, משום שהמידע בו תמיד מעודכן.

איך יוצרים תוכן ירוק-עד בצורה איכותית שתביא לידי ביטוי את כל היתרונות הללו? הנה חמישה טיפים פשוטים שכדאי לקחת בחשבון:

  1. לבחור את הפורמט הנכון

japanese-garden-2898777_640

לתכנים ירוקי-עד יש בדרך כלל תבניות שחוזרות על עצמן. בשלב הראשון יש לבחור את הפורמט המתאים לצרכים שלכם. הנה שלוש דוגמאות פופולריות:

מאמרי "How To"

מאמרים שמסבירים איך לעשות משהו: איך להכין טחינה סגולה; איך משתמשים באקדח סיליקון; איך לתחזק מכונת כביסה; איך לעצב את הבית לפי תורת הפנג שוואי; איך לבקש העלאה בשכר; איך לשלב פעילות גופנית בשגרת היום-יום, איך כותבים תוכן לאתר – כל אלה דוגמאות לתכנים שאינם תלויים בזמן ועל כן כל הזמן יש גולשים שמחפשים אותם.

רשימות

חלק ניכר מן התכנים המשותפים ביותר ברשתות החברתיות הם רשימות: דברים שצריך לתכנן לקראת חופשה משפחתית בחו"ל; דברים שצריך לעשות לפני שקונים רכב; דברים שצריך לדעת על חתונות וכדומה – גולשים רבים מתחברים לרשימות כאלה, ומשווקים אוהבים רשימות כאלה משום שהתוכן בהן יכול להישאר רלוונטי לאורך שנים.

קוויזים

אותם מבחנים מקוונים ש"בוחנים" עד כמה אתם מכירים את סרטי הארי פוטר, איזו דמות מ'חברים' אתם, איזו מדינה הייתם אילו הייתם מדינה וכן הלאה – רבים אוהבים אותם משום שהם מניעים אותם לפעולה, משעשעים ולכל הפחות יוצרים רושם של התאמה למאפיינים האישיים שלהם. בנוסף להגדלת תנועת הגולשים ושיפור האינטראקציה עימם, קוויזים יכולים לשמש גם למטרות שיווקיות, למשל באתר למכירת מכוניות משומשות שבו קוויז עוזר לגולשים למצוא את סוג המכונית המתאים ביותר לצרכים שלהם.

  1. תוכן ארוך בעולם של תוכן קצר

savanna-2796791_640בעידן הרשתות החברתיות הכל תזזיתי, קצר ומהיר. ציוצים בני 140 תוים, פוסטים קצרים, תמונות עם תיאורים מינימליסטיים, אפילו את כתובות ה-URL נהוג לקצר בעזרת שירותים כגון bit.ly ואחרים.

אולם דווקא בתוך בליל התוכן הקצר והמהיר הזה, תוכן ירוק-עד בולט באריכותו. ויש לכך סיבה טובה: תוכן ירוק-עד מאפשר לכם להאריך בנושא, לשלב יותר מילות חיפוש ויותר ביטויי מפתח באופן טבעי וזורם לאורך הטקסט, לבסס את האמינות של התוכן כמקור מוסמך ומפורט לכל שאלה ועניין.

מאידך, אל תאריכו בדברים באופן מלאכותי ומאולץ על מנת לא לפגוע באיכות התוכן. כשאתם יוצרים תוכן שאמור להישאר בסביבה לזמן רב, איכות היא הדבר החשוב ביותר.

  1. כתבו בפשטות ובגובה העיניים

adult-1868109_640הימנעו משימוש בז'רגון מקצועי או במילים לועזיות סבוכות וארוכות באופן נרחב מדי. כתבו בשפה פשוטה, יומיומית, שתהיה מובנת לכל אדם שקורא אותה ולאו דווקא למי שמתמצא בתחום שבו אתם פועלים. השתמשו בדוגמאות, הסברים, איורים וכל מה שיעזור לוודא שהקוראים יבינו את הכתוב.

במילים אחרות, אם אתם רוצים ליצור תוכן שקהל היעד המוגדר שלכם ייהנו לקרוא ולהגדיל את הסיכוי שישתפו אותו עם חבריהם, הם חייבים להתחבר אליו. אם אתם רוצים ליצור תוכן בנושאים מתקדמים ומקצועיים שרק יודעי דבר מבינים, מוטב שתיצרו אותו כתוכן נפרד שמיועד לקהל יעד אחר.

  1. ההפצה חשובה לא פחות מהתוכן

tap-1308326_640גם התוכן המשובח ביותר הוא חסר ערך אם אין לו קוראים, ולכן לא משנה עד כמה חשוב לכם ליצור תוכן ירוק-עד – אתם חייבים לשים לב גם לדרכים שבהן אתם מנסים להביא את הגולשים לכדי קריאתו: פעולות מגוונות של קידום אתרים על פי מילות מפתח, למשל, הפצת הקישור ברשתות החברתיות (לא רק בעת הפרסום הראשוני, אלא גם באופן חוזר ונשנה מדי תקופה מסוימת) וכדומה.

כדאי לזכור שתוכן ירוק-עד בדרך כלל לא יביא לעלייה משמעותית בן לילה בתנועת הגולשים הנכנסת לאתר, אולם כוחו הוא ברלוונטיות ארוכת הטווח שלו: תוכן כזה אמנם פועל בקצב איטי יותר, אולם התוצאות שלו אורגניות ואפקטיביות יותר.

  1. התחילו לכתוב עכשיו. ממש עכשיו.

לתוכן ירוק-עד יש יתרונות רבים, אבל האמת היא שלא כל כך קשה לייצר אותו. כל עוד אתם בוחרים באסטרטגיית תוכן טובה ומקפידים לדבוק בה, עם הזמן תבחינו בשיפור משמעותי בכל הפרמטרים שניתן למדוד, מכמות הגולשים הנכנסים לאתר ועד עלייה בשיעורי ההמרה. ואם, כפי שצוין, השינוי לא יגיע בן לילה אלא יקח זמן מה – למה בעצם שלא תתחילו כבר עכשיו?

StockSnap_CA35UPFL0G

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s