“כתיבת מאמרים על פי קילו”, או “כתיבה במשקל”, היא דרך ציורית לציין כתיבת הרבה מאוד מאמרים בזיל הזול. יעני שוק. אלה מאמרים לא מאוד איכותיים או מעמיקים, ויש קשר מעגלי לעובדה שמחירם נמוך: אם הוא נמוך, אז מה הטעם להשקיע באיכות שלהם; ואם אין צורך באיכות מי יודע מה גבוהה, אז למה לשלם עליהם הרבה.

מחפש כותב תוכן SEO 15 אג למילה
15 אג’ למילה נחשב סכום נמוך מאוד (צילום מסך מקבוצת פייסבוק)

הקשר בין כתיבת מאמרים לפי קילו לבין כתיבת SEO

כאשר נולד תחום קידום האתרים במנועי חיפוש (SEO), אנשים רצו לאותת לאלגוריתם של גוגל שדף כלשהו באתר שלהם מתאים להופיע בתוצאות החיפוש של ביטויים מסוימים, אז הם מילאו אותו בכמה שיותר אזכורים של אותם ביטויים. כך נולדו טקסטים איומים כגון:

מחפשים אינסטלטור בנס ציונה? חשוב שתדעו שיש אינסטלטור בנס ציונה. אם אתם גרים בנס ציונה ויש לכם בעיית אינסטלציה, תוכלו להתקשר אל אינסטלטור בנס ציונה שיגיע ויטפל בבעיה כמו שרק אינסטלטור בנס ציונה יכול לעשות. לכן אל תהססו, ובפעם הבאה שתצטרכו אינסטלטור בנס ציונה, צרו קשר עם קובי, אינסטלטור בנס ציונה.

לא מאוד מסובך לכתוב טקסטים כאלה, כמובן. החזרתיות על ביטויי המפתח “מנפחת” את הטקסט ומגדילה את מספר המילים, ואפשר ליצור בקלות יחסית גם גרסאות דומות ומשוכתבות. לכן העלות של תכנים כאלה נחשבה נמוכה. מקדמי אתרים היו משלמים גרושים מעטים על כמה שיותר מאמרים דחוסים בביטויי מפתח. גם אני בעצמי כתבתי בתחילת הדרך הרבה מאוד קילוגרמים של מאמרים כאלה. אני זוכר שממש הייתי יושב שעות ארוכות וכותב עשרה מאמרים על ניקוי ספות עור ועוד עשרה על ניקוי ספות בד, ואז חמישה מאמרים עם הביטוי ‘עורך דין תעבורה’ ועוד חמישה שיעסקו איכשהו בתמ”א 38. התוכן לא עניין אף אחד, העיקר שתהיה כמה שיותר חזרתיות על ביטויי המפתח.

האלגוריתמים התקדמו, אבל הרבה מקדמי אתרים דווקא לא

היום כתיבת SEO היא אחרת לגמרי. דחיסת ביטויי מפתח כמו בדוגמה שלעיל הפכה שגויה. האלגוריתם של גוגל השתכלל וכבר יודע להעריך תוכן ממשי, כזה שיעניין את הגולשים ויהיה עבורם מענה אמיתי למה שהם חיפשו. ועם זאת, רוב מקדמי האתרים עדיין ממשיכים לחפש מאמרים לפי קילו. כלומר – כמה שיותר בכמה שפחות. יש כאלה שאמרו לי “לא צריך שזה יהיה ממש איכותי, העיקר שיהיה. ממילא אף אחד לא יראה את זה חוץ מגוגל, אז אל תשקיע. מספיק שתכתוב בינוני”. 

אבל אני לא רוצה לכתוב בינוני. 🙂

חשוב לציין שלא כל מקדמי האתרים כאלה. יש כאלה שמבינים את חשיבותו של תוכן איכותי אפילו אם משלבים בו ביטויי מפתח. לשמחתי אני עובד עם כמה מהם, ונהנה לכתוב תכנים שהם גם איכותיים, גם מתומחרים כראוי, וגם עושים אחלה עבודה מבחינת SEO.

אז אני כבר לא כותב לפי קילו, תודה רבה

היום, כשאני כותב מאמר כלשהו, אני קודם כל כותב לאנשים. אני יכול לשלב ביטויי מפתח בגוף המאמר לטובת SEO, ולשמחתי הטקסטים שאני כותב גם מתברגים יפה בגוגל; אבל לא כי כתבתי לאלגוריתם, אלא כי כתבתי לעיניים אנושיות. אני חושב שברגע שגולש אנושי מגיע למאמר שכתבתי, מלא בתוכן וערך, עם רקע ומידע, נימוקים וטיפים – הוא נהנה לקרוא אותו. זה מאריך את זמן השהייה שלו במאמר, אולי אפילו משכנע אותו לשתף אותו הלאה עם חברים ומכרים. גם לשיקולים האלה יש ערך בעיני האלגוריתם של גוגל, אולי אפילו יותר ממספר הפעמים של הופעת הביטוי “עורך דין תעבורה” בטקסט.

לכן אם יגיעו לכאן מקדמי אתרים שמחפשים כתיבת מאמרים לפי קילו, אז אני לא הכתובת. תודה, יש מספיק כותבי תוכן אחרים שישמחו לכתוב לפי קילו. אני מתמחר מאמרים לפי שעת עבודה, ממש כמו כל פרויקט כתיבה אחר. ונכון שזה כרוך בתשלום יותר גבוה ממה שנתפס כמחיר המסורתי של כתיבת SEO, אבל כמו שציינתי קודם – אני לא רוצה לכתוב בינוני.

ליצירת קשר בנוגע לכתיבת תוכן במחיר הוגן, באיכות גבוהה, ואפילו עם ביטויי מפתח שיספקו את האלגוריתם: קליק לוואטאספ

 

ולסיום, סרטון שעסוק ב”קילו” מזווית לגמרי אחרת:

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן