איך לייצר תוכן כשאין השראה לכתיבה

מאיפה משיגים השראה לכתיבה? האם צריך לחכות שהיא תגיע כדי לכתוב, או שאפשר להתחיל בלעדיה? ומה עושים כשפשוט אין מושג מה לכתוב?

כולנו פתחנו את העסק כדי לעשות משהו שאנחנו טובים בו: עיצוב תכשיטים. אילוף כלבים. ראיית חשבון, רפואה, עריכת דין, פיזיותרפיה. לא תמיד כתיבה היא אחד הדברים האלה. ברור לנו שצריך תכנים, אבל… אילו רק הייתה נחה עלינו איזו השראה שתעודד אותנו לכתוב. איך נכתוב בלעדיה?

כמה תוכן אנחנו בעצם צריכים?

“אני צריכה לכתוב לעצמי תוכן לכל החודש!” – זה נשמע עמום למדי. אולי אפילו מרתיע. אבל “אני צריכה 12 פוסטים בחודש” כבר נשמע יותר כמו משהו שאפשר להתמודד איתו, נכון? המספר נותן מסגרת מוחשית. כך גם קל יותר לדעת כמה כבר עשינו וכמה נותר. בעיני זה עוזר להתמקדות במשימה.

חשבו כמה תכנים תצטרכו. אל תעלו פוסט בכל יום. אפשר גם פעמיים-שלוש בשבוע. אם למשל נלך על ימים ראשון, שלישי וחמישי, אלה שלושה פוסטים בשבוע שהם בערך תריסר בחודש. אפשר יותר, אפשר גם פחות. לדעתי מה שחשוב הוא האיכות והעקביות, לאו דווקא הכמות.

טיפ: בעזרת Business Suite אפשר להעלות במקביל את אותם תכנים גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. זה סוגר פינה קטנה. אמנם אני לא משתגע על זה (וזאת הסיבה), אבל בתור התחלה זה אחלה קיצור דרך.

קבעו פגישה והזמינו את ההשראה לכתיבה

אני חושב שכתיבת תוכן, בפרט עבור אנשים שכתיבה לא באה להם בקלות, היא דבר שצריך להקדיש לו זמן. לכן אני ממליץ לשריין עבורה מועד ייעודי בלו”ז. ממש “פגישת תוכן עם עצמי” בגוגל קלנדר, כדי ששום דבר אחר לא יפריע במהלכה.צילום מסך פגישת תוכן עם עצמי

ניקח לדוגמה בעל עסק שרוצה להעלות שלושה פוסטים בשבוע: בימים ראשון-שלישי-וחמישי בשעה 9 בבוקר. אדם כזה יכול לקבוע “פגישת תוכן עם עצמו” בימים הללו בשעה 8 בבוקר. משבצת ייעודית בלו”ז. לא הכנות לפתיחה של העסק, לא גלישה בסושיאל, לא קפה; אלא אך ורק למטרת כתיבת תוכן לעסק. ככה, עם שעה שלמה שמוקדשת לכתיבה, יש סיכוי טוב שהוא יצליח לשרבט כמה מילים לפוסט שיעלה ב-9. אפשרות אחרת היא להסתגר אחת לשבוע בחדר, נניח ביום חמישי ב-19 בערב; ולא לצאת ממנו בלי… נניח, שלושה פוסטים מוכנים לשבוע שאחרי.

יחד עם זאת, יש כאלה שכותבים את התוכן שלהם לפי מצב הרוח ולא באופן מתוכנן. אם זה עובד לכם היטב – אשריכם. רק שימו לב לתדירות ולעקביות: אל תעלו שני פוסטים יום אחרי יום ואז תיעלמו לשבועיים, ואחר כך תחזרו לעוד פוסט ותיעלמו לחודש. אם לא מתאימה לכם התדירות של שלושה פוסטים בשבוע, אל תיכנסו ללחץ. העלו שניים בשבוע. אחד בשבוע. אחד בחודש. הרי אם תלחיצו את עצמכם עם תדירות לא מתאימה, מי שייפגע ראשון יהיה התוכן עצמו: הוא יהיה רדוד, חפוז ומיותר. אתם יודעים מה אומרים: איכות עדיפה על כמות.

אגב, גם אם כותבים לפי מצב הרוח, לא חייבים להעלות ממש באותו רגע. אם נניח שכבר העליתם השבוע שלושה פוסטים/מאמרים ולפתע נחה עליכם השראה לכתיבת משהו חדש – כתבו והניחו אותו בצד. זה יהיה אחלה תוכן להעלות בשבוע שאחר כך.

טיפ: שריינתם לעצמכם זמן לכתיבה וסיימתם לפני הזמן המוקצב? אל תתפתו לצאת מהחדר במחשבה שהמשימה הושלמה, אלא נצלו את שארית הזמן כדי להמשיך ולכתוב עוד. אולי תספיקו לנסח את הפוסט הבא? אולי תספיקו להעלות רעיונות לסרטונים, או לכתוב ראשי פרקים למאמר חדש לאתר שלכם?

אבל מילא ההשראה, אין לי רעיונות! על מה אכתוב?

אה, רעיונות לכתיבה הם הבעיה? הנה כמה פתרונות:

עם הרעיונות תגיע השראה לכתיבה

ואפשר גם להתייעץ איתי בפרטי. צרו קשר!

טיפ: צרו לעצמכם פתק בטלפון או קבוצת וואטסאפ עם עצמכם, שיוקדשו לרעיונות לתוכן. קובץ אקסל, פתק בטלפון, פיסת נייר, זה לא משנה. העיקר שיהיה מקום מסודר לאגור בו רעיונות. בכל פעם שעולה בדעתכם שביב של רעיון (אפילו באמצע פגישה או טיפול), הוסיפו אותו לרשימה והביאו לפגישה עם עצמכם.

לסיכום, איך מייצרים תוכן כשאין השראה לכתיבה?

1. אל תחכו למוזה. ברגע שתהליך היצירה יהפוך לחלק שגרתי מהעבודה היומיומית, זה יהיה קל יותר. במיוחד אם תאספו רעיונות כל הזמן ולא תחפשו אותם בכל פעם מחדש.

2. במקרה יש לכם מצב רוח לכתיבה? מעולה! רק שימו לב לתדירות ולעקביות של ההעלאה. אם כותבים לא חייבים להעלות מיד! שמרו בצד והעלו במועד מאוחר יותר, שבו לאו דווקא יהיה מצב רוח.

3. למרות הכל – לא מסתדרים עם יצירת התוכן? פנו לכותב תוכן חיצוני. הוא יכול לכתוב תכנים עבורכם, או יותר טוב – יחד איתכם. אבל מאיפה תמצאו עכשיו אחד כזה? היי אני מכיר כותב תוכן מוצלח.

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן