טקסטים שאי אפשר לקרוא (נו, קשה מאוד)

נניח שכתבנו את התוכן הכי טוב בעולם: מוצלח, משכנע, שיווקי, משעשע, מרגש! – ואז מישהו מתיישב, קורא אותו ו… רגע, יש פה בעיה. אי אפשר לקרוא את זה. ולא בגלל הטקסט, אלא מסיבות עיצוביות דווקא.

שלוש דוגמאות לטקסטים שאי אפשר לקרוא

אי אפשר לקרוא כשהגופן נבלע ברקע

לפעמים אנחנו נתקלים בפוסטים באינסטגרם, או בדפי נחיתה שמעוצבים מאוד יפה, שקשה מאוד לקרוא אותם בגלל בחירת הצבעים. אם למשל כיתוב מופיע בצבע בהיר על גבי רקע בהיר, קשה מאוד לקרוא אותו. כמו בתמונה שכאן בצד. רואים שיש שם שורה של טקסט בהיר? 

אותו דבר, כמובן, כאשר מדובר בטקסט כהה על רקע כהה. כך גם כאשר מדובר בכל צבע של טקסט על גבי רקע בגוון מאוד קרוב אליו. גם שקיפות מוגזמת עושה את זה לפעמים.

 

אלה יכולים להיות טקסטים מאוד חשובים ובעלי ערך; אבל כתובים בצבע ורוד בהיר על גבי כמעט אותו גוון של ורוד. כן, ראיתי כאלה ברשת. זה אולי מאוד יפה, אבל… פשוט קשה על גבול הבלתי אפשרי לקרוא אותם. לא חבל?

מה עושים? טוב, אני כותב תוכן ולא מעצב. אני לא באמת יודע לתת טיפים בנושא עיצוב. ופשוט חשוב לי שיהיה אפשר לקרוא בקלות את הטקסטים. אבל אם תשאלו לדעתי בתור כותב תוכן, פשוט נבחר בצבעים מנוגדים: בהיר מאוד על כהה מאוד ולהיפך.

אישית, אני מחבב שחור על גבי לבן. לעיתים הולך על הכחול מהלוגו שלי, גם הוא על גבי לבן. העיקר שיהיה קריא.

אי אפשר לקרוא טקסט רץ כשהגופן ‘יפה מדי’.

בחירת גופן ‘יפה’ רק משום שהוא יפה עלולה להקשות על הקריאה של הטקסט. יש גופנים שמתאימים לכותרות קצרות וגדולות, ולא להרבה מלל. כשמשתמשים בגופנים הללו למלל רב (מה שנקרא ‘טקסט רץ’) – פשוט קשה לקרוא את זה. דמיינו למשל שכל המאמר הזה היה נכתב בפוסט מסולסל. אבוי.

מה עושים? את הגופנים היפים – הדקים, המסולסלים, המעוטרים ודומיהם – נשאיר לכותרות בלבד. אולי נימנע מהם לגמרי. לפחות מבחינת הטקסט הרץ, נלך על גופנים רגילים שקל לקרוא. 

זה לא הגופן, זה הגודל, והוא בהחלט קובע

קורה שאנחנו דוחסים כמה שיותר מידע בתוך מקום מוגבל (בעמוד, בפוסט, בפלייר). כתוצאה מכך, לעיתים אנחנו נאלצים להקטין את גודל הגופן. זה דווקא הגיוני עד שלב מסוים, אבל… אוי ואבוי אם נגיע למצב שבו הטקסט כל כך קטן עד שמאוד קשה לקרוא אותו. ואולי לאו דווקא לנו, כי הראייה שלנו מצוינת; אבל אולי בין הקוראים יש כאלה שמתקשים עם אותיות כל כך זעירות.

הנה סרטון דוגמה לטקסט קטן מדי שכנראה מפספס את המטרה שלו (קליק!).

מה עושים? גם אם יש הרבה מידע חשוב, אם המקום מוגבל – ננסה להשמיט חלק ממנו. ממש נזקק את “ההכי חשוב מתוך ההכי חשוב”. לחלופין, נפצל לכמה חלקים: נהפוך פוסט אינסטגרם יחיד לפוסט קרוסלה, למשל. או נפצל שקופית אחת במצגת לכמה שקופיות. או ניצור באתר סדרת מאמרים במקום מאמר יחיד, ונקשר ביניהם.

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן