כותבים פוסט שיווקי לפייסבוק או לאינסטגרם? כתבתם דף נחיתה? כותבים כל סוג אחר של תוכן שאמור לשכנע אנשים לרכוש מוצר או שירות? הנה טיפ קטן לכתיבת תוכן שיווקי טוב יותר:

הסבירו ללקוחות הפוטנציאליים כבר בתחילת הטקסט איך המוצר או השירות פותר להם בעיה או עונה להם על צורך. געו בנקודות הכאב שלהם, הדגישו את התועלת שתצמח להם מכם. העיקר שיבינו קודם כל למה כדאי להם. זאת, כדי להגדיל את הסיכוי שיקראו הלאה ולא ינטשו.

מה לא לעשות? אל תכתבו על עצמכם. לפחות לא בהתחלה. דחו לסוף את ההצגה העצמית, את שנות הניסיון ויתר הפרטים על עצמכם. אלה אמנם יכולים לחזק תדמית מקצועית ואמינה, אבל רק אחרי שהלקוח כבר הסתקרן והמשיך לקרוא.

נשמע טריוויאלי. למה לכנות את זה “טיפ כתיבת תוכן שיווקי”?

כי זה אחד מאותם דברים שאנחנו כותבים כמעט מבלי לשים לב. כפי שהלקוחות חושבים קודם כל על עצמם, כך אנחנו חושבים קודם כל על עצמנו. הרבה יותר קל לנו לכתוב על עצמנו. לעיתים פשוט ‘יוצא לנו’ באופן טבעי, מבלי לשים לב; או אולי זה נראה לנו הגיוני ברגע הכתיבה.

אם מדובר בסוג תוכן אחר, יכול להיות שזה דווקא במקום. אבל כשאנחנו רוצים לשווק ולמכור, ה”אני” פחות חשוב מה”למה”.

הנה כמה דוגמאות:

  • במקום לפתוח פוסט פייסבוק או אינסטגרם ב”היי, אני יוליה ואני מפיקת אירועים כבר 15 שנים”: התחילו עם “האירוע הבא שלכם יהיה בלתי נשכח. האורחים ידברו עליו עוד הרבה אחרי שהם יחזרו הביתה, ואתם לא צריכים לדאוג לשום דבר חוץ מלהגיע הזמן וליהנות”.
  • במקום להתחיל מודעה ב”נעים מאוד, אני איציק, משווק ומקדם אתרים בגוגל”: עדיף “רוצה להגדיל את כמות הלידים האיכותיים שלך ב-50% בתוך חודש? כך נעשה זאת: נערוך בדיקה לאתר הקיים, נעשה מחקר מתחרים ומילות מפתח ונבנה לך קמפיין מנצח! עכשיו במבצע חורף מיוחד”.
  • ובמקום “ברוכה הבאה לאתר. שמי ד”ר מיכל לוי. מזה שני עשורים אני מטפלת זוגית ואף התמחיתי בזוגות על סף גירושין. אשמח לעזור לך”: אולי תעדיפו פתיחה בסגנון “נמאס לך לריב איתו כל לילה?”

בואו נשפר את התוכן השיווקי שלכם כבר ברגע זה!

יש לכם כרגע באוויר פוסט שיווקי, דף נחיתה או תוכן שיווקי אחר שכתבתם במטרה למכור מוצר או שירות? גשו עכשיו (כן, עכשיו!) ובדקו: האם המילים הראשונות של הטקסט מדברות על התועלת ללקוח או על עצמכם? אם במקרה התחלתם ב”אני”, שנו ל”למה”.

אולי תצטרכו להפוך את סדר הדברים. או אולי לא תהיה ברירה אלא לכתוב חלקים נרחבים מחדש. אולי תייצרו תוכן נוסף ותבחנו מי מהם מביא תוצאות טובות יותר. ברוב המקרים, הביצועים ישתפרו כשתציבו את ה”למה” לפני ה”אני”. נסו וספרו לי איך היה. 🙂

 

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן