זה קורה להרבה עסקים, במיוחד בתחילת דרכם: משקיעים שעות ארוכות ביצירת פוסטים מעולים לפייסבוק או לאינסטגרם, וכשמעלים אותם… אף אחד לא מגיע. אין לייקים, אין תגובות, אין שיתופים. כל ההשקעה הזאת בטקסט שנון, בתמונה מוצלחת או בסרטון מצוין – נדמה שהכל היה סתם בזבוז זמן.

אז מה, להתבאס? למחוק? חס וחלילה.

בואו נדבר רגע על פסיפס.

תמונה מאבנים קטנות צבעוניות המשמשת לרצפה ולקישוט (מוֹזָאִיקָה)

מתוך אתר האקדמיה ללשון העברית

כשמדברים על פסיפס, הכוונה לתמונה גדולה שמורכבת מאבנים קטנות. כלומר לכל אבן קטנה בפני עצמה יש חשיבות רק כשמתרחקים ומסתכלים על כל האבנים יחד: בין אם הן יוצרות ציור, כיתוב או דוגמה כלשהי, התמונה הגדולה היא העיקר. כך הוא הדבר גם כשמדברים על כל פוסט בנפרד לעומת התמונה הגדולה המתקבלת כאשר מסתכלים על כולם יחד.

פסיפס ברחוב דרך ארץ בחריש. יצאתי במיוחד ביום גשום כדי לצלם!

 

לכן חשוב להבין: גם אם העלינו פוסט וביצועיו לא עמדו בציפיות – מוטב להשאיר אותו במקומו ולא למחוק. זה ממש לא היה בזבוז זמן. להיפך, יש לו תפקיד חשוב בתמונה הגדולה.

“למה אין לי לייקים ותגובות כמו שחשבתי שיהיו?”

פוסט יכול “לאכזב” עם מעט מדי לייקים ותגובות מכל מיני סיבות שלא תלויות בו-עצמו. למשל, יכול להיות שהעלינו אותו בשעה שבה רוב הקהל שלנו לא נמצא. אולי העלינו בטעות בפרופיל הפרטי לחברים בלבד, או בדף העסקי הלא-נכון. אולי ממש עכשיו קורה משהו אחר שמתחרה בפוסט שלנו על תשומת הלב של הגולשים. או אולי זה פשוט באג באלגוריתם של פייסבוק, כמו שקורה בכל שני וחמישי.

אפשרות אחרת היא שהגולשים שנחשפים לפוסט לא משתייכים לקהל היעד שלנו. כלומר, אולי הסיבה שאף אחד לא מגיב או עושה לייק היא שהפוסט כלל לא רלוונטי למי שרואה אותו. פעם ניסיתי לעשות קידום ממומן בפייסבוק ובטעות הגדרתי את קהל היעד לתושבי מזרח ירושלים. לקח לי יותר מדי זמן להבין שקהל היעד שהגדרתי מורכב בעיקר מדוברי ערבית.

אני לא יודע איך אומרים “תוכן בעבודת יד” בערבית

יתכן שרק נדמה כאילו בפוסט עצמו אין הרבה פעילות, אבל בפועל הוא עובד היטב. אפשר לראות את זה כאשר משתפים למשל פוסט בפייסבוק עם קישור לאתר אחר. אם הפוסט משיג את מטרתו, הרי שמי שנתקל בו בעצם יוצא מפייסבוק ועובר לאתר. אז, צריך לבדוק במקום אחר האם הייתה מעורבות כלשהי (גוגל אנליטיקס, סטטיסטיקות של וורדפרס וכו’).

מאידך, יתכן גם שיש בעיה בפוסט עצמו

אישית, כשאני קורא טקסט רצוף טעויות כתיב, בעיות דקדוקיות ושגיאות הקלדה, אני נוטה לא לעשות לו לייק. אולי זה המצב בפוסט המדובר? טעויות של חוסר תשומת לב, אחידות סגנונית, אפילו תיקונים אוטומטיים מגוחכים של אוטוקורקט? כל אלה עלולים לקלקל את הטקסט שלנו.

יכול להיות גם שהפוסט עצמו לא מתאים לפלטפורמה שבה הוא מתפרסם. אם נניח העלינו פוסט לפייסבוק ובו הזמנו את הגולשים להקליק על קישור; ואז שיתפנו בדיוק את אותו פוסט באינסטגרם – הקישור לא יהיה לחיץ שם. זאת משום שהמקום היחיד שבו ניתן לשלב קישור לחיץ, כרגע, הוא בפרופיל ולא בפוסט.

אפשרויות אחרות הן שהמסר לא ברור, ואולי הגולשים לא מבינים מה בדיוק הם ראו עכשיו. אולי הפוסט לא מספיק מניע לפעולה? אולי צריך ממש לומר לגולשים מה לעשות, כמו “שתפו!” וכדומה?

בכל אחד מהמקרים כאלה כדאי להתייעץ עם כותב תוכן כדי לבחון אפשרויות לשפר את התכנים העתידיים. לבצע עריכה, הגהה, חידוד של המסרים והתכנים. או פשוט לבחון לאורך תקופה ארוכה אילו פוסטים בכל זאת עבדו טוב יותר מאחרים ולייצר יותר מהם.

להסתכל על התמונה הגדולה ולא להתייאש

בפעם הבאה שנחשוב “אוף, השקעתי שעות בפוסט אז למה אין לי לייקים?” הנה רעיון מעודד: אם העלינו פוסט מעולה, עם תמונה מדהימה וטקסט שנון, ובקושי ראו אותו – אין שום מניעה להעלות אותו שוב בעתיד. אולי לשנות טיפה את הטקסט, אולי את התמונה, אבל הרעיון עצמו לא ילך לאיבוד רק משום שלא היו לו די לייקים או תגובות.

בכל מקרה, אם אין לייקים בפוסט אחד, אולי יהיו בפוסט הבא. אם יש מעט מדי, יתכן שבעתיד יהיו יותר. גם במקרה הזה יש חשיבות גדולה לעבודה מסודרת: עקביות, יישום אסטרטגיית תוכן לעסק, הקפדה על העלאת תכנים טובים, מקוריים ובעלי ערך לגולשים. כך, כאשר בעתיד מישהו ייתקל בפוסט שלנו וייכנס אלינו לפרופיל, תתגלה בפניו תמונה שלמה ויפה.

 

לשתף ב-
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
גלילה למעלה