למה אין לי לייקים או תגובות לפוסט?

זה קורה להרבה עסקים, במיוחד בתחילת דרכם: משקיעים שעות ארוכות ביצירת פוסטים מעולים לדף העסקי בפייסבוק או באינסטגרם, וכשמעלים אותם רואים שאף אחד לא מגיע. אין לייקים, אין תגובות, אין שיתופים. כל ההשקעה הזאת בטקסט שנון, בתמונה מוצלחת או בסרטון מצוין – נדמה שהכל היה סתם בזבוז זמן.

אז מה, להתבאס? למחוק? חס וחלילה.

בואו נדבר רגע על פסיפס.

תמונה מאבנים קטנות צבעוניות המשמשת לרצפה ולקישוט (מוֹזָאִיקָה)

מתוך אתר האקדמיה ללשון העברית

כשמדברים על פסיפס, הכוונה לתמונה גדולה שמורכבת מאבנים קטנות. כלומר לכל אבן קטנה בפני עצמה יש חשיבות רק כשמתרחקים ומסתכלים על כל האבנים יחד: בין אם הן יוצרות ציור, כיתוב או דוגמה כלשהי, התמונה הגדולה היא העיקר. כך הוא הדבר גם כשמדברים על כל פוסט בנפרד לעומת התמונה הגדולה המתקבלת כאשר מסתכלים על כולם יחד.

פסיפס ברחוב דרך ארץ בחריש. יצאתי במיוחד ביום גשום כדי לצלם!

לכן חשוב להבין: גם אם העלינו פוסט וביצועיו לא עמדו בציפיות – מוטב להשאיר אותו במקומו ולא למחוק. זה ממש לא היה בזבוז זמן. להיפך, יש לו תפקיד חשוב בתמונה הגדולה.

"למה אין לי לייקים ותגובות כמו שחשבתי שיהיו?"

פוסט יכול "לאכזב" עם מעט מדי לייקים ותגובות מכל מיני סיבות שלא תלויות בו-עצמו. למשל, יכול להיות שהעלינו אותו בשעה שבה רוב הקהל שלנו לא נמצא. אולי העלינו בטעות בפרופיל הפרטי לחברים בלבד, או בדף העסקי הלא-נכון. אולי ממש עכשיו קורה משהו אחר שמתחרה בפוסט שלנו על תשומת הלב של הגולשים. או אולי זה פשוט באג באלגוריתם של פייסבוק, כמו שקורה בכל שני וחמישי.

אפשרות אחרת היא שהגולשים שנחשפים לפוסט לא משתייכים לקהל היעד שלנו. כלומר, אולי הסיבה שאף אחד לא מגיב או עושה לייק היא שהפוסט כלל לא רלוונטי למי שרואה אותו. היי, אני פעם ניסיתי לעשות קידום ממומן בפייסבוק ובטעות הגדרתי את קהל היעד לאלה שמתגוררים אך ורק במזרח ירושלים. לקח לי יותר מדי זמן להבין שקהל היעד שהגדרתי מורכב בעיקר מדוברי ערבית.

אני לא יודע איך אומרים "תוכן בעבודת יד" בערבית

יתכן גם שרק נדמה כאילו בפוסט עצמו אין הרבה פעילות, אבל בפועל הוא דווקא עובד היטב. אפשר לראות את זה כאשר משתפים למשל פוסט בפייסבוק עם קישור לאתר אחר. אם הפוסט משיג את מטרתו, הרי שמי שנתקל בו בעצם יוצא מפייסבוק ועובר לאתר – ואז צריך לבדוק במקום אחר האם הייתה מעורבות כלשהי (גוגל אנליטיקס, סטטיסטיקות של וורדפרס וכו').

מאידך, יתכן גם שיש בעיה בפוסט עצמו

אישית, כשאני קורא טקסט רצוף טעויות כתיב, בעיות דקדוקיות ושגיאות הקלדה, אני נוטה לא לעשות לו לייק. אולי זה המצב בפוסט המדובר? טעויות של חוסר תשומת לב, אחידות סגנונית, אפילו תיקונים אוטומטיים מגוחכים של אוטוקורקט – כל אלה עלולים לקלקל את הטקסט שלנו.

יכול להיות גם שהפוסט עצמו לא מתאים לפלטפורמה שבה הוא מתפרסם. אם נניח העלינו פוסט לפייסבוק ובו הזמנו את הגולשים להקליק על קישור, ואז שיתפנו בדיוק את אותו פוסט באינסטגרם – הקישור לא יהיה לחיץ שם (משום שהמקום היחיד, נכון לכתיבת שורות אלה, שבו ניתן לשלב קישור לחיץ הוא בפרופיל המשתמש ולא בפוסט).

אפשרויות אחרות הן שהמסר לא ברור, ואולי הגולשים לא מבינים מה בדיוק הם ראו עכשיו; או שהפוסט לא מספיק מניע לפעולה כך שהגולשים לא מבינים מה הם צריכים לעשות וצריך לעודד אותם לעשות זאת.

בכל אחד מהמקרים כאלה כדאי להתייעץ עם כותב תוכן כדי לבחון אפשרויות לשפר את התכנים העתידיים. לבצע עריכה, הגהה, חידוד של המסרים והתכנים; או פשוט לבחון לאורך תקופה ארוכה אילו פוסטים בכל זאת עבדו טוב יותר מאחרים ולייצר יותר מהם.

להסתכל על התמונה הגדולה ולא להתייאש

בפעם הבאה שנחשוב "אוף, השקעתי שעות בפוסט אז למה אין לי לייקים" הנה רעיון מעודד: אם העלינו פוסט מעולה, עם תמונה מדהימה וטקסט שנון, ובקושי ראו אותו – אין שום מניעה להעלות אותו שוב בעתיד. אולי לשנות טיפה את הטקסט, אולי את התמונה, אבל הרעיון עצמו יכול להיות נהדר ולא ילך לאיבוד רק משום שלא היו לו די לייקים או תגובות.

בכל מקרה, אם אין לייקים בפוסט אחד, אולי יהיו בפוסט הבא. אם יש מעט מדי, סביר להניח שבעתיד יהיו יותר. גם במקרה הזה יש חשיבות גדולה לעקביות, יישום אסטרטגיית תוכן לעסק, הקפדה על העלאת תכנים טובים, מקוריים ובעלי ערך לגולשים. כך, כאשר יום אחד מישהו ייתקל בפוסט שלנו וייכנס אלינו לפרופיל, תתגלה בפניו תמונה שלמה ויפה.

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s