כתיבת תיאורי מוצרים ושירותים: 10 טיפים שיסייעו לכם לכתוב תיאור מנצח

לתיאור המוצר או תיאור השירות יש חשיבות עליונה מבחינת תהליך קבלת ההחלטות של הגולשים: הם הגיעו לחנות המקוונת או לאתר, שוטטו בין המדפים הווירטואליים ומצאו משהו שבא להם לרכוש. עכשיו, ברגע המכריע בו הם צריכים לקבל החלטה האם להוסיף את המוצר או השירות לעגלה או לא – מגיע התיאור: יש לו כוח לשכנע מתלבטים ולהדגיש יתרונות ותועלות. הוא יכול אפילו להתגבר על רתיעה מהמחיר. זה בדיוק מה שהופך כתיבת תיאורי מוצרים ושירותים לחשובה כל כך.

תיאור טוב של מוצר או שירות יכול לסייע בהגדלת המכירות

לכאורה התיאור נותן לגולשים מידע יבש על המוצר או השירות, אבל צריך להסתכל עליו בצורה אחרת. בפרט כשמדובר בתיאור של מוצרים (אבל גם של שירותים), התיאור כאילו מחליף את המישוש. אנחנו הרי אוהבים לגעת במוצר, להרגיש אותו בידיים לפני שאנחנו קונים אותו. זה לא אפשרי כשקונים ברשת, ולכן לצד תמונה או סרטון של המוצר, התיאור הוא זה שממחיש ונותן לגולשים את תחושת הביטחון הנדרשת כדי להמשיך הלאה בתהליך הרכישה. 

איקומרס

כתיבת תיאורי מוצרים או תיאורי שירותים לא צריכה להיות מורכבת, אבל גם לא אגבית. היא צריכה לתת לקורא סיכום מתומצת של מאפייני המוצר או השירות, היתרונות שלו והתועלות שיצמחו לגולשים מרכישתו. בקיצור, תיאור מוצלח צריך:

  • להיות תמציתי, ישר ולעניין. שהרי לרוב הגולשים אין הרבה סבלנות לקרוא מגילות ארוכות.
  • לתת הסבר ברור ופשוט על מאפייני המוצר/שירות. במוצרים: ממדים, משקל, צבע, חומרי גלם ועוד פרטים בעלי אופי טכני יחסית. בשירותים: שלבי התהליך, מסמכים נדרשים וכיו”ב.
  • להדגיש את היתרונות של המוצר או השירות: הוא קטן ונכנס לכל תיק. הוא בטיחותי ולא רעיל. 
  • לפרט את התועלת שטמונה ברכישתו: זה יסייע לך לרדת במשקל. זה יעזור לילד לקרוא מהר יותר. זה יעניק לסלון שלך מראה יוקרתי.

עשרה טיפים לכתיבת תיאורי מוצרים ושירותים

קליק לגרסת האינסטגרם של הטיפים הללו

ככל שהתיאור יצליח להכיל את כל האלמנטים שתוארו לעיל, כך יגדלו הסיכויים להמיר את הגולשים ללקוחות משלמים. לכן השתדלו להתרחק מתיאורים משמימים וטכניים-מדי, הימנעו מלהרחיב על פרטים לא חשובים – ויישמו את הטיפים הבאים:

1. דעו למי נכתב תיאור המוצר/שירות וכתבו בהתאם

האם אתם פונים לגבר או לאישה? מה רמת הידע של הרוכש הפוטנציאלי? למשל, יש הבדל בין כתיבת תיאור של מחרצת בטון חשמלית לאדם שיודע היטב איך להשתמש בה, לבין כתיבה לאדם שלא ידע מה זה עד שגיגל עכשיו (כמוני!). יש הבדל בין כתיבת תיאור עתיר במונחים מקצועיים שמיועד למישהו עם רקע וניסיון, לבין כתיבת תיאור פשוט לאדם שלא מכיר את התחום.

2. כתבו ישר ולעניין, אבל לא בצורה יבשה מדי

תארו את המאפיינים, היתרונות והתועלות בקצרה ובבירור, אבל נסו “לתבל” מעט את הטקסט: השתמשו בהומור, הציגו בעיה שהמוצר/שירות מהווה פתרון עבורה, תארו את החוויה של השימוש במוצר או את החיים שאחרי השירות. גם אם יש בחנות המקוונת שלכם עשרה מוצרים עם תיאורים דומים, השתדלו להשקיע בתיאור מעניין לכל מוצר ולא בצד הטכני בלבד. ככל שהתיאור יהיה מעניין ויצית יותר את הדמיון של הקוראים, כך גובר הסיכוי שהם יזכרו אותו, ירצו להמשיך לקרוא או לעקוב, וכמובן לרכוש.

3. ודאו שתיאור המוצר/שירות מדויק

מידות שידה
מידות שידה, אילוסטרציה (צילום מסך)

אל תגזימו ואל תעגלו. אם אורך השידה 2 מטרים ו-3 ס”מ, אל תכתבו באתר שהיא באורך 2 מטרים, כי אז היא לא נכנסת לי בנישה שמדדתי מראש ואני סתם צריך להסתבך עכשיו מדיניות החזרות, וטלפונים, ועצבים, וצעקות, וכמובן שלא אחזור לקנות אצלכם, חברת ריהוט מסוימת, לא חשוב שמות. כן, אני אייזנמן ואני כועס עליכם בגלל 3 סנטימטרים של שידה.

סליחה שהתפרצתי.
איפה הייתי?
אה כן. היו מדויקים. גם במימדים, גם בצבע (וציינו במפורש אם הוא יכול להיות שונה מהצבע שבתמונה באתר) ובכל מאפיין נוסף שיכול להיות רלוונטי לרוכשים.

זה נכון כמובן גם לגבי שירותים: כשכותבים תיאור שיווקי ומאוד רוצים למכור, קל לפעמים להגזים רק מעט או לייפות ולהבטיח טיפה יותר ממה שהמוצר או השירות באמת עושה. אל תתפתו!

4. למה שיקנו דווקא מכם?

לגולש אין שום בעיה להיכנס במקביל גם לחנות של המתחרים ולראות שם מוצר דומה או זהה. אם המאפיינים דומים, היתרונות והתועלות, אפילו המחיר דומה – תנו לו סיבה לבחור לתת דווקא לכם את פרטי כרטיס האשראי. תוכלו לתת למשל משהו קטן בחינם, אחריות לתקופת זמן ארוכה יותר, משלוח מהיר, שירות לקוחות לאחר הרכישה וכדומה.

ואפרופו ביקור אצל המתחרים –

5. גם אתם יכולים לבקר אצל המתחרים!

לא רק שזה לגיטימי – גם הם בטח מבקרים אצלכם מדי פעם. אז למה שלא תראו איך הם כותבים את תיאורי המוצרים שלהם? ראו איך הם פונים לקהל היעד ומה הם בוחרים להדגיש. השתמשו במידע הזה וצרו בידול. תארו מאפיינים שהם זנחו, או הסיקו מה הם עושים טוב – ושחזרו.
רק בבקשה, וזה חשוב מאוד:

6. היו מקוריים

גם אם אתם מוכרים בדיוק את אותו מוצר באתר שלכם, אחד לאחד, כי שניכם מייבאים אותו מאותו יצרן בדיוק – חפשו את הזווית הייחודית שלכם. שנו קצת. הביאו את הטאץ’ האישי שלכם. בצורה כזו גם תתמכו בבידול של החנות שלכם וגם תימנעו מסנקציות מרגיזות של גוגל – מנוע החיפוש ההוא שלא אוהב שאותו תוכן מוצג בכמה אתרים שונים, ולכן עלול פשוט לדרדר אתכם בדירוג בתוצאות החיפוש.

ואפרופו גוגל:

7. במידת האפשר, שלבו ביטויי מפתח בתיאור.

למעשה כדאי לשלב מילות חיפוש פוטנציאליות בכל דף המוצר, לרבות בכותרת ובתיאורי התמונות; אבל בפרט לגבי כתיבת תיאורי מוצרים ושירותים, כדאי שהיא תכלול ביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים עשויים לחפש בגוגל.

8. כתבו במבנה של רשימות, בעזרת מספרים או בולטים

ממש כמו המאמר הזה, שסעיפיו ממוספרים. השימוש במספרים לא נועד רק לצורך מנייה, אלא גם כדי להגיש את הטקסט לקוראים בצורה קלה יותר לקריאה ולעיכול. כאלה הם רוב הגולשים: סולדים מבלוקים גדולים של טקסט וחובבי רשימות ממוספרות ובולטים.

9. הגהה, הגהה ושוב הגהה

כבר סיכמנו שתיאורי מוצרים ושירותים חשובים מאוד לקבלת ההחלטות של הגולשים. למה ליפול על שגיאות הקלדה, שגיאות כתיב או טעויות בדקדוק? חפשו אותן בשבע עיניים, תקנו אותן, ואז חפשו עוד.

10. הקשיבו ללקוחות שכבר רכשו

אם הלקוחות מתלוננים שהמוצר או השירות שקיבלו בפועל שונה מן התיאור שהם קראו כשהזמינו אותו – אל תתעלמו, אלא מהרו לתקן אותו. כמו כן, אם יש מוצר/שירות שזוכה להצלחה באופן חריג, בחנו את התיאור שלו, נסו להבין מה עובד בו היטב, וחפשו דרכים ליישם זאת על מוצרים/שירותים אחרים (יתכן שתגלו, למשל, ששימוש בבולטים בתיאור המוצר, ולאו דווקא במספרים, הופך אותו לקולח יותר לקריאה).

טיפ בונוס: הוסיפו עזרים ויזואליים

עיצוב אטרקטיבי ונעים יכול לתמוך בטקסט (ולהיפך). צילומים של המוצר? זה מובן מאליו; אבל אפשר לשקול להוסיף, למשל, גם איורים של אופן השימוש. ואם תמונה שווה אלף מילים, אז סרטון שווה אלף תמונות: סרטונים קצרים ורלוונטיים, יכולים לתמוך בתיאור המילולי ולחזק את תחושת הביטחון של הגולשים.

ואמנם בדרך כלל קשה יותר לצלם שירות או לאייר את אופן השימוש בו, אבל בעזרת מנה הגונה של יצירתיות אפשר לעיתים ליישם את הטיפ הזה גם על עסקים שמציעים שירותים.

קניות ברשת

לסיכום,

תיאור מוצר או שירות הוא תוכן חשוב שמשפיע משמעותית על החלטת הרכישה של הגולשים. הקפידו על כתיבת תוכן אינפורמטיבי, בהיר, נוח ונעים לקריאה. ודאו שאין בטקסט אף שגיאה (לא במילים הכתובות ולא בתוכן). בדלו את עצמכם מהמתחרים, הוסיפו עיצוב אטרקטיבי. אולי אפילו כדאי לקחת כותב תוכן שיעזור לכם בכתיבה. היי, אני אשמח! לחצו כאן כדי לשלוח לי וואטסאפ.

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן