תוכן איכותי יכול להסתכם בבחירה נבונה של מילים ובסידורן למשפטים ופסקאות. אבל יש מקרים שבהם אנחנו כותבים תוכן איכותי ומעלים אותו לאתר או לרשת חברתית – והוא מאכזב. משהו שם לא מצליח. החשיפה עלובה, העוקבים לא מגיבים, ההמרות נמוכות. למה זה קורה? משום שיש עוד גורמים שמשפיעים על הביצועים של התוכן מלבד התוכן עצמו.

מה עוד משפיע על הביצועים של התוכן?

יש הרבה פרמטרים שיכולים להשפיע (או לחיוב או לשלילה) על החשיפה ו/או המעורבות. הנה כמה מהם:

טיימינג – פוסט שעולה לפייסבוק בשמונה בבוקר עשוי לגרוף כמות אחרת של לייקים, תגובות ושיתופים מאשר פוסט שעולה בחצות הלילה. פוסט שעולה בשבת בבוקר לאינסטגרם עשוי להגיע לקהל שונה לחלוטין מאשר פוסט שעולה בשלישי בצהריים.

ברשתות החברתיות ניתן לבדוק באילו ימים ושעות הכי כדאי להעלות תוכן מבחינת נוכחות ומעורבות העוקבים. אין תשובה אחת שמתאימה לכולם, ולכן כדאי לברר את המועדים המתאימים לך.

של תזמון
של פלטפורמה

פלטפורמה – דרך טובה למקסם ביצועים של תוכן היא לקחת בחשבון את מאפייני הפלטפורמה שבה הוא יתפרסם כבר במהלך הכתיבה. 

גם ההיפך נכון: תוכן שנכתב לפלטפורמה מסוימת והועתק כמו שהוא לפלטפורמה אחרת לא יהיה אפקטיבי באותה מידה. אם פוסט פייסבוק מכיל קישורים, הם לא יעבדו באינסטגרם. מאמר מקצועי ארוך שהועתק והודבק לטוויטר ייחתך אחרי שני משפטים. גם תיוגים עובדים אחרת, והעתקה ממקום למקום עלולה לקלקל אותם. 

בקיצור, אם כבר להשתמש באותו תוכן בפלטפורמות שונות, חשוב לבצע בו התאמות מסוימות. הנה, כתבתי על זה גם כאן.

בחירת ביטויי מפתח – כשאנחנו כותבים תוכן לאתר, עלינו לקחת בחשבון אילו ביטויים רלוונטיים הגולשים עשויים לחפש בגוגל. ככל שנשכיל לשלב את הביטויים הללו בטקסט, כך יגדל הסיכוי שהגולשים הללו אכן יגיעו אלינו. זו פחות או יותר כל תורת ה-SEO כולה על רגל אחת. 

אבל לעיתים אנחנו פשוט לא בוחרים היטב את ביטויי המפתח הללו: כלומר, גולשים מקלידים מילים אחרות בשורת החיפוש ומפספסים אותנו. או, לחלופין, מגיעים אלינו גולשים שהתוכן שלנו לא באמת מהווה עבורם מענה.

של מילות מפתח
של מזל

מזל – כן, לפעמים זו פשוט שאלה של מזל. יכול להיות שהתוכן המוצלח ביותר בעולם עלה בדיוק כאשר קורה משהו אחר ש”גונב” ממנו את תשומת הלב; יכול להיות שבדיוק קרתה תקלה באפליקציה והכל ירד לטמיון. 

אין מה לעשות, זה קורה. אולי התוכן הבא יצליח יותר.

בקיצור, אם תוכן מסוים לא עבד כמצופה, יכול להיות שהבעיה לא בתוכן. אולי כל מה שנדרש הוא שינוי של מועד ההעלאה, התאמה לפלטפורמה או שכתוב קל עם ביטוי מפתח שונה. בכל מקרה, לא כדאי למהר למחוק.

קישור לגרסת הריל

קרה לך שהביצועים של התוכן אכזבו אותך?

קרה לך שהעלית תוכן מעולה אבל התאכזבת מהביצועים שלו? יש לך רעיונות לעוד גורמים שיכולים להשפיע על ביצועים של תוכן מלבד התוכן עצמו? אשמח לשמוע.

לשתף ב-
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
גלילה למעלה