כתיבת תוכן וקופירייטינג הם שני דברים שונים. 

אמנם גם כותב תוכן וגם קופירייטר משתמשים במקלדת ככלי עבודה עיקרי, אבל יש ביניהם הבדלים. אני יודע את זה באופן אישי: בעבר הייתי קופירייטר, היום אני כותב תוכן לעסקים. למעשה יש לי כמה חברים שממשיכים לשלוח לי כל מודעת “דרוש קופירייטר” שהם נתקלים בה. נחמד מצידם, אבל בדרך כלל לא רלוונטי לי.

מה עושה קופירייטר?

האסוציאציה שיוצרת המילה קופירייטר (“רעיונאי” בעברית) מתחברת בדרך כלל למשרדי פרסום, למרות שיש קופירייטרים גם במקומות אחרים. זאת משום שקופירייטר הוא זה שהוגה סיסמאות וסלוגנים, לפעמים גם שמות, למותגים שרוצים לפרסם מוצרים ושירותים. דוגמאות: “קוקה קולה – טעם החיים”, או “אין אין אין כמו במבה”, או “קפה עלית – בואו נעשה קפה”.

 

רוב עבודת הקופירייטינג מתבצעת בראש. כשאני הייתי קופירייטר נהגתי לשבת מול המחשב ולבהות באוויר כך שנדמה היה שאני לא באמת עובד, אבל חשבתי. הרהרתי, העליתי רעיונות ופסלתי אותם. סיסמה או סלוגן הם בסך הכל חמש או שש מילים; אבל אלה מילים שמזוקקות בקפידה מתוך בריפים מורכבים. הן אמורות להיכנס לראש, להיחקק בתודעה ולגעת בלב של קהלי יעד מאוד מוגדרים כדי להניע אותם לבצע פעולה. רכישה, בדרך כלל. 

אייזנמן תעודת קופירייטר מכללת ACC תרצה גרנותנכון להיום אני כבר לא קופירייטר. היום אני כותב תוכן שמתמחה בכתיבת תוכן לעסקים ובליווי לכתיבה שיווקית.

מה עושה כותב תוכן?

כותב התוכן עוסק בכתיבה באופן רחב יותר. כשמקימים אתר חדש, למשל, צריך לכתוב תוכן לעמודי השירותים, לדף ה”אודות”, לעמוד הראשי; לכתוב מאמרים מקצועיים שיעלו באתר עצמו; לכתוב מאמרים קשורים שיעלו באתרים אחרים ויפנו אל האתר; לכתוב כתבות תדמית ויח”צ; לכתוב פוסטים לרשתות החברתיות; לכתוב תכנים לניוזלטר שנשלח ללקוחות באופן קבוע; לכתוב תסריטים לסרטוני תדמית או סרטונים שיווקיים; אפילו לכתוב מסרונים ללקוחות. יצא לי גם לכתוב פעם טקסט להקלטה של תא קולי.

עבודתו של כותב התוכן מתבצעת בידיים. היא מתחילה בראש, אבל עיקרה באצבעות שמרחפות מעל המקלדת. גם כותב התוכן צריך לפצח בריפים, ללמוד נושאים חדשים, להכיר היטב קהלי יעד ולייצר טקסטים שמניעים לפעולה; אבל הוא לא מוגבל לחמש או שש מילים. הוא כותב 300 מילים, 1000 מילים או יותר, ובחירות המילים שלו עשויות להיות נתונות ליותר דיון. קחו את “אין כמו במבה”, למשל. אי אפשר להחליף או להשמיט שם אף מילה – אבל את המאמר הזה אפשר לכתוב באלף דרכים שונות.

יש חפיפה, אבל לא מלאה

d798d79c d790d799d799d796d7a0d79ed79f d79bd7aad799d791d7aa d7aad795d79bd79f d791d7a2d791d795d793d7aa d799d793כשהייתי קופירייטר, כתבתי גם תוכן. ככותב תוכן, אני ממציא מדי פעם סלוגן. אם צריך לכתוב פלייר, מייל או באנרים שמובילים אל דף נחיתה שיווקי, יכול להיות שגם קופירייטר וגם כותב תוכן יכולים לבצע את המשימה. אחרי הכל, לשניהם יש מטרה משותפת: לגרום לאדם להתעניין במותג עד כדי כך שיעשה פעולה כלשהי, מהצטרפות לרשימת תפוצה ועד רכישה.

ובכל זאת, יש הבדל. הדרך הטובה ביותר שעולה בדעתי לתאר אותו היא כך: תפקידו של הקופירייטר הוא למכור את המותג לקהל היעד; תפקידו של כותב התוכן הוא לספר בנחת על המותג לקהל היעד ולתת לו ערך. אני בטוח שיש קופירייטרים ו/או כותבי תוכן שיסכימו איתי, ובוודאי יש כאלה שלא.

האם דרוש לך קופירייטר או כותב תוכן לעסק?

התשובה לכך תלויה במה שנחוץ לעסק שלך: קמפיין פרסומי שכולל מיתוג, סלוגנים ורעיונות? כנראה דרוש לך קופירייטר. יצירת תוכן בעל ערך אמיתי, עם או בלי הנעה לפעולה ו/או שילוב מילות מפתח למטרת SEO? סביר להניח שדרוש לך כותב תוכן. משהו אחר? אפשר לחשוב על זה ביחד בטלפון או בוואטסאפ. 

לשתף ב-
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
גלילה למעלה