כתיבת תוכן טובה היא כתיבת תוכן מסודרת. כשכותבים לאתר, פוסט לדף העסקי בפייסבוק או באינסטגרם, מסרון ללקוחות, מאמר אורח בבלוג או טור דעה למגזין, כדאי לעשות את זה בצורה מסודרת. גם אם נדמה שיש שלבים לא הכרחיים בתהליך הכתיבה, או אם מתחשק לסיים עם זה כבר כדי להתפנות למשהו אחר (ניקיון הבית לקראת פסח, למשל) – מומלץ מאוד שלא לפסוח על השלבים הבאים:

(הבנתם? לפסוח? כי פסח? לא משנה. המאמר הזה פורסם בפסח 2020, אבל השלבים האלה טובים לכל יום בשנה!)

מה אסור לפסוח כשכותבים תוכן לאתר תוכן בעבודת יד טל אייזנמן 2

 

 

לא לפסוח על מחקר מקדים. גם אם אנחנו מכירים את הנושא היטב, כדאי לוודא שהידע שלנו עדכני או אולי משהו התחדש לאחרונה בתחום. כך נוודא שהתוכן שלנו מדויק ככל האפשר.

מה אסור לפסוח כשכותבים תוכן לאתר תוכן בעבודת יד טל אייזנמן 4

לא לפסוח על הגדרת קהל היעד. מי אמור לקרוא את התוכן הזה אחר כך? האם נכתוב בשפה גבוהה ונשלב בה ז’רגון מקצועי, או בשפה פשוטה עם הסברים? האם נכתוב לקורא יחיד, קוראת יחידה או אולי לקהל קוראים? חשוב לקבל את ההחלטה עוד לפני שמתחילים לכתוב וחשוב גם להישאר עקביים.

מה אסור לפסוח כשכותבים תוכן לאתר תוכן בעבודת יד טל אייזנמן 3

לא לפסוח על תכנון, וככל שהתוכן צפוי להיות ארוך יותר כך התכנון חשוב יותר: באילו נושאים ניגע, באילו לא, איך נפתח, איך נסכם וכן הלאה. את התכנון הזה אפשר גם לשנות תוך כדי הכתיבה ולאחריה, אבל חשוב להתחיל עם תכנון מינימלי כדי להתוות לנו את הדרך.

מה אסור לפסוח כשכותבים תוכן לאתר תוכן בעבודת יד טל אייזנמן 5

לא לפסוח על עריכה. זה הזמן לבדוק האם כתבנו בהתאם לתכנון המוקדם או סטינו מהדרך. אולי כדאי להוסיף משהו, ואולי להשמיט? אולי יש דרך טובה יותר לנסח את המשפט הזה, ואולי להחליף את סדר הפסקאות?

מה אסור לפסוח כשכותבים תוכן לאתר תוכן בעבודת יד טל אייזנמן 6

לא לפסוח על הגהה! שגיאות כתיב, דקדוק ופיסוק עשויות לפגוע מאוד בקריאה ואף להזיק לתדמית הסמכותית והמקצועית שלנו. לכן חשוב לאתר ולתקן כמה שיותר שגיאות שכאלה, ואם כתבנו את התוכן בסמארטפון, כדאי לקרוא אותו בעיון ולחפש את הפאדיחות הקטנות של התיקון האוטומטי, האוטוקורקט, לפני שנשלח את הטקסט הזה לאוויר העולם.

פוסחים על אחד מהסעיפים האלה? יתכן שאפשר לשפר את התוכן שלכם. צריכים עזרה? צרו קשר!

לשתף ב-
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
גלילה למעלה