האם הפוסט הזה קצר מדי למטרות SEO, ומהו אורך אידיאלי לטקסט?

ספירת מילים אורך טקסט SEO
מספיק? (צילום מסך מתוך Word)

האם יש אורך “אידיאלי” לטקסט? לדעתי – לא בהכרח. יש נושאים שאפשר לכסות מכל הכיוונים ב-500 מילים, ויש נושאים שגם 5000 מילים לא יספיקו כדי לגרד את פני השטח.

מי שעוסק בקידום אתרים עשוי לטעון שהאידיאל הוא להאריך, כי תכנים ארוכים נוטים להיות מדורגים טוב יותר בגוגל. הנה לדוגמה מאמר של HubSpot הטוען כי אורך טקסט אידיאלי למטרות SEO צריך להיות בין 2100 ל-2400 מילים (נכון לאוגוסט 2021). מצד שני, אבל אם תתחילו למרוח כל נושא רק כדי “לנפח” אותו, אתם עלולים לפגוע בחוויית המשתמש ודווקא להזיק לדירוג בגוגל.

אז האם צריך לכתוב תוכן קצר או ארוך? ואולי משהו באמצע?

התשובה, כמו להרבה שאלות אחרות, היא “תלוי”. כפי שאמר ג’ון מולר, אחד מבכירי גוגל (ומקור מידע אמין ביותר בנושא האלגוריתם של גוגל):

John Muller Quote Twitter Text Length SEO Google Screenshot

“מספר המילים הוא לא מדד לאיכות.
יש עמודים עם הרבה מילים שלא אומרים דבר.
יש עמודים עם מעט מאוד מילים חשובות ורלוונטיות לשאילתות חיפוש.”

מה שמתאים לתוכן

יש נושאים שפשוט מחייבים כתיבה מפורטת ומעמיקה שבאופן טבעי הופכת לפוסט ארוך. למשל, מאמר בסגנון “איך בונים אתר אינטרנט” לא יכול להיות קצר (אלא אם תחלקו אותו למספר תתי נושאים קצרים שכל אחד מהם יהפוך למאמר בפני עצמו). מאידך, אם הנושא מיצה את עצמו אחרי כמה שורות, לא צריך להאריך באופן מלאכותי. בפרט אם התוכן בידורי יותר מאשר אינפורמטיבי.

מה שמתאים לקהל

מה הקוראים מעדיפים? אדם שמחפש בגוגל “מה מזג האוויר בדובאי” ככל הנראה זקוק לתשובה קצרה ומדויקת. אדם אחר שמחפש “מקומות מעניינים לתיירים בדובאי” כנראה מעוניין ברשימה ארוכה ומפורטת. כלומר, עדיף לכתוב תוכן שיקלע להעדפה של הגולשים.

אם כבר יש לכם תוכן באתר וכמות משמעותית של תנועת גולשים, תוכלו לבחון את נתוני גוגל אנליטיקס. כך תגלו מהם הפוסטים הפופולריים ביותר, או אילו מהם משותפים הכי הרבה ברשתות החברתיות. לאחר מכן בדקו על פי הפוסטים הללו מה הקוראים שלכם מעדיפים. טקסט קצר? טקסט ארוך? ואולי שילוב שלהם – למשל סדרת פוסטים קצרים ומעת לעת פוסט ארוך ומעמיק יותר?

מה שמתאים לכם

כל אחד כותב תוכן קצת אחרת. יש כאלה שיתקשו למצוא את המוטיבציה והסבלנות לכתיבה של טקסטים ארוכים. אחרים ירגישו שהכתיבה שלהם מחסירה פרטים משמעותיים כשהם כותבים טקסטים קצרים.

באופן כללי, אני תמיד מעדיף לבחור באיכות על פני כמות. לפי השיקול הזה, מספר המילים הוא לא פקטור מאוד חשוב. כשכתבתי את השורות הללו, לא הסתכלתי כלל על ספירת המילים. רק בסוף, בשביל הסקרנות. מה שעניין אותי היה להביא את התמונה הכללית; ואני משער שיכולתי לסכם את הכל בכמה שורות או לחלופין להאריך ולמרוח עד אין קץ, אבל אני חושב שיצא סבבה.

אז כמה ארוך צריך להיות הטקסט האידיאלי?

אין תשובה אחת, כי אין חוקים נוקשים וחד משמעיים. כדי לדעת מה צריך להיות אורכו של הטקסט, עליכם לשקול את הנושא, את צרכי קהל היעד ואת האופי שלכם ככותבים. תוכלו לכתוב מדריך רחב היקף, פוסט קצרצר שכולל כמה מילים ורובו תמונות, או כל דבר ביניהם.

אבל רגע, לפני שניגשים לכתיבה…

חשוב להדגיש: אורך הטקסט הוא לא הגורם היחיד שמשפיע על האלגוריתם של גוגל. כבר פנו אלי כמה לקוחות וביקשו שאכתוב עבורם תכנים ארוכים מאוד, סביב 2,400 מילים, כי “שמעתי שזה טוב לגוגל”. אבל צריך לזכור שהאלגוריתם מתחשב בעוד הרבה פרמטרים נוספים מלבד האורך.

המטרה צריכה להיות כתיבת תוכן איכותי, עם ערך אמיתי וחוויית משתמש חיובית. היי, לפעמים התוכן בכלל לא טקסטואלי אלא מוגש כסדרת צילומים או סרטון וידאו, כך שבכלל אין צורך בטקסט. אז למה סתם “למרוח”?

התמקדו בתוכן, בערך ובחווייה. לא בפרט הטכני של מספר המילים.

ואם אתם מעדיפים להפקיד את המלאכה בידי כותב תוכן מקצועי, צרו קשר!

 

 

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

איך כותבים תוכן לאתר תמונה ראשית למאמר תוכן בעבודת יד

איך כותבים תוכן לאתר

תוכן טוב יכול לשכנע גולשים להפוך ללקוחות, וכן יכול לסייע לאתר שלכם לטפס למעלה בתוצאות החיפוש של גוגל. איך כותבים תוכן בצורה נכונה?

קרא עוד »
Handmade Content and Design Website

עיצוב בעבודת יד

כתיבת תוכן ועיצוב גרפי כרוכים זה בזה. אני שמח להכריז שמהיום אני מציע גם כתיבת תוכן וגם עיצוב בעבודת יד!

קרא עוד »
Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן