האם הפוסט הזה קצר מדי?

האם יש אורך "אידיאלי" לטקסט? לא בהכרח. יש נושאים שאפשר לכסות מכל הכיוונים ב-500 מילים, ויש נושאים שגם 5000 מילים לא יספיקו כדי לגרד את פני השטח. מי שעוסק בקידום אתרים עשוי לטעון שהאידיאל הוא להאריך, כי תכנים ארוכים נוטים להיות מדורגים טוב יותר בגוגל, אבל אם תתחילו למרוח כל נושא רק כדי "לנפח" אותו, אתם עלולים לפגוע בחוויית המשתמש ודווקא להזיק לדירוג בגוגל.

אז האם צריך לכתוב תוכן קצר או ארוך? ואולי משהו באמצע?

התשובה, כמו להרבה שאלות אחרות, היא "תלוי".

  1. מה שמתאים לתוכן

יש נושאים שפשוט מחייבים כתיבה מפורטת ומעמיקה שבאופן טבעי הופכת לפוסט ארוך. למשל, מאמר בסגנון "איך בונים אתר אינטרנט" לא יכול להיות קצר (אלא אם תחלקו אותו למספר תתי נושאים קצרים שכל אחד מהם יהפוך למאמר בפני עצמו). מאידך, אם הנושא מיצה את עצמו אחרי כמה שורות וכבר אין מה לומר עליו, לא צריך להאריך אותו באופן מלאכותי. בפרט אם התוכן שלכם הוא בעל אופי יותר בידורי מאשר אינפורמטיבי.

  1. מה שמתאים לקהל

האם הקהל שלכם יעדיף לקרוא תוכן קצר או ארוך? אם כבר יש לכם תוכן באתר וכמות משמעותית של תנועת גולשים, תוכלו לבחון את נתוני גוגל אנליטיקס כדי לגלות מהן הפוסטים הפופולריים ביותר שלכם, או אילו מהם משותפים הכי הרבה ברשתות החברתיות. לאחר מכן בדקו על פי הפוסטים הללו האם הקוראים שלכם מעדיפים טקסט קצר, טקסט ארוך, או אולי שילוב שלהם – למשל סדרת פוסטים קצרים ומעת לעת פוסט ארוך ומעמיק יותר?

  1. מה שמתאים לכם

כל אחד כותב תוכן קצת אחרת. יש כאלה שיתקשו למצוא את המוטיבציה והסבלנות לכתיבה של טקסטים ארוכים. אחרים ירגישו שהכתיבה שלהם מחסירה פרטים משמעותיים כשהם כותבים טקסטים קצרים.

בשורה התחתונה, כדי לדעת מה צריך להיות אורכו של המאמר האידיאלי, עליכם לשקול את הנושא, קהל היעד ואת האופי שלכם ככותבים. אין חוקים נוקשים וחד משמעיים. תוכלו לכתוב מדריך רחב היקף, פוסט קצרצר שכולל כמה מילים ורובו תמונות, או כל דבר ביניהם.

וכמובן, אם אתם מעדיפים להפקיד את המלאכה בידי כותב תוכן מקצועי, צרו קשר!

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s