8 סוגי תוכן חלש שאף אחד לא יקרא

מתי בפעם האחרונה קראתם טקסט מההתחלה ועד הסוף?

אנחנו נחשפים לתוכן כל הזמן: בהמלצות של אאוטבריין וטאבולה, ברשתות החברתיות, במיילים – אבל גם אם טרחנו להקליק על קישור ולהיכנס לקרוא את התוכן, בדרך כלל נרפרף עליו במהירות ונצא. לעיתים זה אפילו יספיק לנו כדי לשתף הלאה עם חברים ומכרים.

יכולות להיות סיבות רבות לכך שהקהל שלכם לא יתעמק בתוכן שאתם יוצרים עבורו, ואפשר למצוא הרבה טיפים ליצירת או שיפוץ תוכן; אבל הפעם ננסה לסקור את הנושא דווקא מהכיוון ההפוך: שמונה סוגי תוכן חלש, מועד לכישלון, שמוטב להימנע מיצירתו.

שועל מפהק

1. תוכן משעמם

אף אחד לא מצופה להפיק יצירת מופת ראויה לפרס בכל פעם שהוא מעלה מאמר מקצועי חדש לאתר שלו, אבל כן כדאי לנסות לחשוב האם הקהל בכלל יהיה מעוניין במה שיש לנו לומר לו. תוכן משעמם הוא האויב מספר 1 של בעלי אתרים, ולכן שאלו את עצמכם: האם התוכן ילהיב את הקורא? האם יש בו סיפור מעניין, רעיון מבריק או טיפ מועיל לקורא? אם התשובה שלילית, חפשו דרכים להוסיף לו עניין, שכתבו אותו, התייעצו עם כותב תוכן, או פשוט ותרו עליו.

2. תוכן שמדבר עליכם ורק עליכם

kelly-sikkema-4-02wP3zAZ8-unsplashלא רבים אוהבים לשמוע אחרים מדברים על עצמם במשך דקות ארוכות. ההיפך הוא הנכון, ולכן מוטב לנקוט בגישה ששמה את הקורא במרכז. תוכן שעוסק במוצר כלשהו, למשל, יהיה חלש למדי אם ידבר רק על המרכיבים ועל המחקר שהובילו ליצירתו – ויהיה הרבה יותר מוצלח ככל שיפרט אודות היתרונות שהצרכן עשוי להפיק ממנו.

3. תוכן שפונה לקהל לא-נכון

לעיתים קל מדי ליצור תוכן שמיועד לקהל שונה לגמרי מזה שמקבל אותו. למשל, אם אתם יוצרים תוכן שמיועד למקדמי אתרים מנוסים במטרה לפרט אודות העדכונים האחרונים באלגוריתם של גוגל וכיצד הם משפיעים על כתיבת תוכן לקידום אתרים – אל תיכנסו ליסודות הבסיסיים כמו מהו מחקר מילות מפתח, שמתאימים יותר למתחילים. זכרו מי קהל היעד ודברו אליו בהתאם.

4. תוכן שמיועד בעיקר לרובוטים

hand-1571851_1280יצירת תוכן איכותי היא חלק קריטי בכל אסטרטגיית קידום אתרים כדי לשפר את מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל; אבל כך גם חוויית המשתמש. עם כל הכבוד להעלאת תוכן שייסרק על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש, זכרו שאלה שקוראים את התוכן הם אנשים אמיתיים. גרמו להם להתעניין, להסתקרן, לבצע רכישה או לכל הפחות לשתף את התוכן עם חבריהם.

5. תוכן לא מבוסס

fake-1909821_1280תוכן שגוי, שקרי או שמכיל מידע לא מבוסס עלול להיחשף במהירות ככזה ולגרום לתחושות תסכול בקרב הקוראים, לחוויית משתמש שלילית, לנטישה ופגיעה בדירוג בתוצאות החיפוש. ודאו שכל מילה שאתם כותבים ניתנת לאימות וניתן להציג לה תימוכין על ידי עובדות או מקורות מהימנים בעת הצורך.

6. תוכן מכירתי מדי

בעלי אתרים שואפים למקסם הכנסות ורווחים, ורבים רואים בתוכן אמצעי ישיר לכך. מאידך, אף אחד לא אוהב שמנסים למכור לו משהו. קהל הצרכנים היום מתוחכם יותר, יודע לזהות פרסומות מקילומטרים, להתעלם ולנטרל אותן. הדרך הנכונה למכור בעזרת תוכן בעידן הנוכחי היא בעקיפין, בעזרת איכות וערך אמיתי שיניעו את הגולש לפעולה. תוכן מכירתי מדי פשוט לא יעבוד.

xiaolong-wong-pdx1LH_TMJM-unsplash

7. תוכן שפשוט נראה לא טוב

גם המאמר הכי שימושי, מרתק, יעיל ומשנה חיים – אולם כתוב כטקסט אחד ארוך ללא הפסקות או גיוון ויזואלי, עלול להתיש ולגרום לקורא לעזוב אחרי כמה משפטים בלבד. חשוב שהוא גם ייראה מזמין לקריאה, יכלול אלמנטים ויזואליים שיעבירו את המסר בצורה אחרת מאשר טקסטואלית, כגון תמונות או גרפים. כך יהיה קל יותר לצרוך את התוכן, והרבה פחות מתיש.

8. תוכן ארוך מדי (או קצר מדי)

carpenter-3509492_1280

בעבר נהוג היה לחשוב שתוכן צריך להיות כמה שיותר ארוך כדי למקסם את השפעתו על האלגוריתם של גוגל. כך נוצרו מאמרים ארוכים ומתישים שבמקום להגיע כבר לנקודה ולתת את הערך לקורא, העדיפו ללכת סחור סחור רק כדי להוסיף עוד מילים. אבל היום זה לא כך. אין כתבה ארוכה מדי או מאמר קצר מדי. פשוט תנו לתוכן שלכם להכתיב את האורך הנדרש לו.

 

סיכום

כתיבת תוכן היא מלאכה מורכבת שבה הטעויות האפשרויות רבות והדרך הנכונה חמקמקה. על מנת להגדיל את הסיכוי לייצר תוכן מעולה כדאי לדעת לזהות סוגים שונים של תכנים חלשים ולהימנע מהם. באופן כללי, ככל שתכירו את קהל היעד ותשקיעו בתוכן איכותי ושימושי, כך יגדלו סיכוייו של התוכן שלכם להיקרא עד תומו ולזכות להצלחה.

technology-4256272_1280

 

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s