עלות כתיבת תוכן לאתר

לפעמים שואלים אותי מה עלות כתיבת תוכן לאתר, אבל אין מספר אחד שאפשר לנקוב בו. זה הרי לא מוצר מדף עם מחיר קבוע. התשובה תלויה בהרבה מאוד גורמים. הנה העיקריים שבהם:

במה תלויה עלות כתיבת תוכן לאתר?

במבנה האתר

חשוב לבצע איפיון של האתר לפני שניגשים לכתיבת התוכן שלו. מה מטרתו? אילו גולשים יגיעו אליו? אילו עמודים יהיו בו? יש כמובן הבדל בין אתר קטן של קונדיטוריה טבעונית לבין אתר גדול של פירמת עורכי דין שמציעה מגוון רחב של שירותים ודפי מידע. האם יהיו בו דף בית וכמה מוצרים, או עשרות דפי מידע ושירותים עם מאות דפי מוצרים?

בתחום שבו עוסק האתר

האם כבר כתבתי על התחום הזה בעבר? זה תחום שאני מכיר? מתמצא בו? אולי במקרה זה מתחבר לאחד מתחומי העניין האישיים שלי, או אולי דווקא להיפך – תחום שאני ממש סולד ממנו? עד כמה עמוק צריך להיות התחקיר שאבצע כדי ללמוד את התחום הזה? (הרי גם לזמן שאני מקדיש לתחקיר יש עלות…).

באנשים שמאחורי האתר

יש בינינו כימיה? אין בינינו כימיה? האם מדובר באנשים שכבר עבדתי איתם בעבר, או כאלה שאני פוגש פעם ראשונה? האם מדובר באדם אחד שיאשר לי את הטקסטים או בקבוצה של מקבלי החלטות, שבה מספר הדעות יהיה שווה למספר האנשים?

שאלת קיומם של חומרי הגלם

האם האתר נבנה כדי להחליף אתר ישן שאפשר להשתמש בתכנים שלו? האם בעלי העסק כבר כתבו טיוטה גסה שאני יכול לערוך, לשפר ולשדרג? כי אם התשובה לשאלות הללו היא כן, אז זה יחסוך לי המון עבודת כתיבה, מה שיצמצם את מספר השעות שאני צריך להשקיע ולפיכך את העלות. או שאני צריך לכתוב את הכל בעצמי, לאסוף חומרים ולבנות משהו מאפס, מה שיאריך את הזמן והמאמץ שאשקיע בכתיבה?

מה כן אפשר לומר על תמחור כתיבת תוכן לאתר?

באופן כללי, העלות של כתיבת תוכן לאתר מבוססת על שעות העבודה שלי, בחישוב של 250 ש”ח+מע”מ לשעה. לדוגמה, אם מדובר באתר שכולל דף בית, דף אודות ושלושה דפי שירותים, העלות צפויה להיות בין 6 ל-8 שעות עבודה. כתיבת אתר גדול יותר, למשל כזה שכולל גם דפי מידע, הסברים, אולי בלוג עם מאמרים מקצועיים – תארך יותר שעות עבודה ולפיכך גם העלות תהיה גבוהה יותר. זו גם הסיבה שאני שואל האם כבר יש טקסטים שאני יכול לעבוד איתם, ומייחס חשיבות לעניין האישי שלי בתחום שבו עוסק האתר: ככל שאצטרך להשקיע יותר זמן ומאמץ, כך העלות תגדל.

בכל מקרה, כדי לתת הצעת מחיר קונקרטית, אני צריך לקבל כמה שיותר מידע. למשל, לשמוע על האתר ועל העסק, החברה או האנשים שמאחוריו. להבין את מבנה האתר ואת התחום שבו הוא עוסק. לכן לא מספיק רק לשלוח לי הודעה “אפשר לקבל הצעת מחיר לכתיבת תוכן לאתר?” – אלא רצוי לתאם שיחת היכרות קצרה ומסודרת בטלפון או בזום. 🙂

רוצה שאכתוב את האתר שלך?

קליק ליצירת קשר דרך טופס | קליק לשליחת וואטסאפ

 

והנה כמה דברים נחמדים שלקוחות אמרו על הכתיבה שלי:

“תודה רבה על הכל! יצא מושלם! מעבר ליצירתיות והמקצועיות חשוב לי להגיד לך שהיה ממש כיף ונוח לעבוד איתך. הזמינות, הגמישות המחשבתית, הסבלנות והאכפתיות שלך נתנו לי להרגיש לאורך כל הדרך שאני בידיים טובות ושחשוב לך מאוד שאני אהיה מרוצה ושלם עם התוצאה. ללא ספק נפגש שוב בפרויקטים נוספים”.
-דן עמיר, אתר בנושא ייעוץ למסעדות

 

“תודה רבה על העבודה המסורה!! על זמינות ומהירות!! אתה מקצוען אמיתי, הכל הלך חלק. סיימנו את האתר שלי במהירות שיא… אני מאוד מרוצה!!!”
-ד”ר סטלה הייזלר, רופאת שיניים

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן