קצר? ארוך? מהו אורך דף נחיתה אידיאלי שימקסם את התוצאות וישיג את המטרות? זו אחת השאלות שמטרידות בעלי ובעלות עסקים שרוצים ליצור לעצמם דף כזה, אבל לא בטוחים האם עדיף להאריך ולפרט או לקצר ולהתמקד. המאמר הקודם תיאר מה כותבים בדף נחיתה, אבל האם זה אומר שצריך לכלול את כל-כל-כל הבלוקים שהמלצתי עליהם? או אולי מוטב ללכת רק על 2-3 בלוקים ולקמץ במילים?
הבה נדבר קצת על יתרונות וחסרונות של כל אחת מהאפשרויות:
גם על הנושא הזה אני מדבר במיני-קורס לכתיבת דף נחיתה,
שזמין עכשיו לרכישה וידריך אותך בשישה פרקים קצרצרים איך לכתוב דף נחיתה לגמרי לבד
(קליק לפרטים נוספים ולרכישה)
יתרונות וחסרונות של דף נחיתה קצר
דף נחיתה קצר כולל פחות או יותר:
- כותרת
- בלוק הסבר על המוצר/שירות
- בלוק תועלות
- טופס השארת פרטים
המבנה עשוי להשתנות (למשל, לעיתים יכול להופיע גם בלוק המלצות לקוחות) – אך באופן כללי זה מבנה של דף נחיתה קצר: אין בו הרבה מלל. הוא ניגש ישר לעניין.
זהו דף נחיתה שמתאים מאוד לגולשים של ימינו: חסרי סבלנות, שדעתם מוסחת בקלות ועלולים לאבד עניין במהירות. הוא אמנם קצר, כן, אבל בהנחה שההצעה שבו אטרקטיבית דיה ומוסברת היטב בתוכן הכתוב – זהו דף שיכול לשכנע גולשים רבים להשאיר את פרטיהם.
אז מה הבעיה? אם חסר מידע בדף ולגולשים יש שאלות, הם יצטרכו לקבל את המענה בטלפון. זה יקרה אחרי שהם ישאירו פרטים, ואז הם עשויים להבין שההצעה בעצם לא מתאימה להם. כלומר קיים סיכוי גבוה שחלק ניכר מהלידים שמתקבלים בטופס פשוט לא יהיה רלוונטי. אולי חלק מהם אפילו לא יבין מה עליו לעשות בדף ואפילו לא ישאיר פרטים.
יתרונות וחסרונות של דף ארוך
קצת קשה להגדיר בדיוק מהו דף נחיתה ארוך, ואני עוד אקצין בכוונה. דף נחיתה ארוך כולל פחות או יותר:
- כותרת
- בלוק הסבר על המוצר/שירות
- בלוק תועלות
- טופס השארת פרטים
- הסברים נוספים על המוצר/שירות
- בלוק למי זה מתאים?
- מענה נרחב להתנגדויות אפשריות
- תיאורים מפורטים של מה יקרה אם תרשו לעצמכם לפספס את ההצעה המדהימה הזו
- שאלות נפוצות והתשובות להן
- בלוק אודות החברה/העסק/הבעלים
- ועוד ועוד. חלק מהבלוקים עשויים אפילו לחזור על עצמם במילים אחרות, כתזכורת או הדגשה
כן, דף נחיתה ארוך עשוי להיות מאוד מאוד ארוך. המון מלל, אולי אינפוגרפיקה, טיפול בהתנגדויות רבות בצורה מפורטת. כל שאלה שיכולה לצוץ בדעתם של הגולשים מקבלת תשובה מלאה ונרחבת.
זה דף מתיש לקריאה. הוא מאוד לא מתאים לגולשים חסרי סבלנות. הוא לוקח בחשבון את האפשרות שחלק מהגולשים יאבדו עניין ויעזבו את הדף. הכל נעשה באופן מודע – ולמה? כי אם מישהו כבר השאיר פרטים אחרי שקרא את כל המלל הזה, אז כנראה שהוא ממש מעוניין – ואז יהיה קל יותר לסגור איתו עסקה. מה שנקרא, לידים שמגיעים מדף כזה הם בהכרח לידים לוהטים.
אז מה הבעיה? כפי שכתבתי קודם: העומס, הפירוט והאריכות פשוט מרתיעים גולשים שפשוט לא צריכים את כל המידע הזה.
אורך דף נחיתה תלוי במגוון שיקולים
נניח שדף הנחיתה עוסק בשירות שעולה הרבה מאוד כסף ומתפרש על פני תקופה ארוכה. ליווי עסקי, או משהו דומה. האם דף נחיתה קצר וממוקד יתאים במקרה כזה? ממש לא! להיפך – קריטי להוסיף גם הסברים שיאריכו את הדף, וזה בסדר גמור. זהו המקרה בעיקר כאשר מדובר בהשקעה גדולה מצד הגולשים (או השקעה כספית או השקעת זמן). לעומת זאת כאשר מדובר במוצר או שירות שאינם מצריכים השקעה גדולה, דף הנחיתה יתקצר באופן טבעי.
כלומר, כתיבת תוכן לדף נחיתה צריכה להתחשב במספר רב של שיקולים: אופי המוצר/שירות, קהל היעד, הפעולה המבוקשת שנרצה שהגולשים יבצעו בדף ועוד. אין תשובה אחת חד משמעית לשאלה כמה ארוך הוא צריך להיות. באופן כללי אני ממליץ שלא להאריך או לקצר ללא צורך, אלא לחשוב היטב על כל בלוק בדף: האם הוא משרת את המטרה? האם הוא באמת חשוב וצריך להופיע בדף? או אולי אפשר לוותר עליו? צריך גם לזכור שדף נחיתה ניתן לשינויים בקלות יחסית. אפשר תמיד להוסיף לו תכנים או לקצר.
אולי יעניין אותך גם: כמה ארוך צריך להיות טקסט ל-SEO?