מעבר להיותי כותב תוכן, אני גם חובב אפייה. אחד הדברים שמחברים בין כתיבת תוכן לבין אפייה הוא העובדה שכמעט מכל מתכון לעוגה בחושה אפשר להכין גם קאפקייקס. כן! כל מה שצריך לעשות הוא להכין בלילת עוגה בחושה לפי מתכון, ואז למזוג אותה לתבניות קאפקייקס במקום לתבנית של עוגה. אופים מעט פחות זמן ממה שכתוב במתכון – מצננים, מקשטים, ויש לנו קאפקייקס.

פשוט מאוד: אם קשה לך למצוא רעיונות לנושאים לכתוב עליהם מאמרים באתר או פוסטים ברשתות החברתיות, אפשר ליישם את אותו עיקרון: מוצאים נושא גדול ורחב שבו יש לך ידע רב (להלן: “בלילת העוגה הבחושה”), ובמקום ליצור ממנו עוגה אחת גדולה – מחלקים אותו להרבה תתי נושאים (להלן: “הקאפקייקס”).
הנה כמה דוגמאות להמחשה:



רגע, יש לי את זה גם בסרטון ריל (מתוך ערוץ היוטיוב של ‘תוכן בעבודת יד’):
בשורה התחתונה: הבלילה אותה בלילה והתוכן אותו תוכן; אבל ממש כמו להכין המון קאפקייקס במקום עוגה אחת גדולה, כך אפשר לייצר מספר תכנים קטנים וממוקדים שכולם יחד מרכיבים נושא אחד שלם.
בשיטה הזו ניתן, בין היתר:
- ליצור סדרה של תכנים לפייסבוק או לאינסטגרם – למשל, במקום להעלות פוסט אחד על תוכן ירוק עד ולהדגים בו כמה סוגי תכנים, העליתי לאינסטגרם מדי יום ראשון סוג אחר של תוכן, וכך “סגרתי פינה” לכמה שבועות.
- לכתוב כמה עמודי תוכן באתר ולקשר ביניהם בקישורים פנימיים, שהרי כולם חלק מאותו נושא – וזה נהדר כחלק ממאמצי קידום אתרים (SEO).
ועוד!
אגב, אולי יעניין אותך גם: איך כתיבת תוכן היא כמו אבוקדו?
וגם: איך כתיבת תוכן היא כמו פיצה?
(בתמונה הראשית: ה”יולקי קאפקי” שאני מכין מדי שנה לרגל נובי גוד. צילום: ניקול קוזנצוב)
פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

מה זה כתיבת מאמרים לפי קילו (ולמה אני לא עושה את זה)
דרך ציורית לציין כתיבת כמות גדולה של מאמרים, לאו דווקא איכותיים או מעמיקים, בזיל הזול

למילים יש כוח: בעלי מוגבלויות או עם מוגבלויות?
האם צריך לומר “אנשים בעלי מוגבלויות” או “אנשים עם מוגבלויות”? למה (ולמי) זה משנה?

מה משפיע על הביצועים של התוכן, מלבד התוכן עצמו?
לעיתים אנחנו משקיעים בתוכן איכותי – ומתאכזבים. החשיפה עלובה, ההמרות נמוכות. למה? כי יש עוד גורמים שמשפיעים על הביצועים של התוכן – מלבד התוכן עצמו