מעבר להיותי כותב תוכן, אני גם חובב אפייה. אחד הדברים שמחברים בין כתיבת תוכן לבין אפייה הוא העובדה שכמעט מכל מתכון לעוגה בחושה אפשר להכין גם קאפקייקס. כן! כל מה שצריך לעשות הוא להכין בלילת עוגה בחושה לפי מתכון, ואז למזוג אותה לתבניות קאפקייקס במקום לתבנית של עוגה. אופים מעט פחות זמן ממה שכתוב במתכון – מצננים, מקשטים, ויש לנו קאפקייקס.

כתיבת תוכן לעסקים קאפקייקס לוטוס תפוז
קאפקייקס לוטוס תפוז (אפייה וצילום: טל אייזנמן)
אוקיי, אבל מה הקשר בין קאפקייקס לבין כתיבת תוכן?
 

פשוט מאוד: אם קשה לך למצוא רעיונות לנושאים לכתוב עליהם מאמרים באתר או פוסטים ברשתות החברתיות, אפשר ליישם את אותו עיקרון: מוצאים נושא גדול ורחב שבו יש לך ידע רב (להלן: “בלילת העוגה הבחושה”), ובמקום ליצור ממנו עוגה אחת גדולה – מחלקים אותו להרבה תתי נושאים (להלן: “הקאפקייקס”).

הנה כמה דוגמאות להמחשה:

🧁 מעצבת תכשיטים מעוניינת לכתוב מאמר מקצועי לאתר אודות 5 טרנדים לוהטים שמסתמנים בענף לקראת השנה הבאה. במקום, באפשרותה לכתוב סדרה של 5 מאמרים קצרים, שכל אחד מהם עוסק בטרנד לוהט שונה.

🧁 בעל חברה לשמאות מקרקעין יכול לכתוב מאמר אחד בנושא “10 ליקויים נפוצים בדירה שעלולים לפגוע בערך שלה”. לחלופין, הוא יכול לפרוט אותו לעשרה מאמרים קצרים שכל אחד מהם עוסק בליקוי נפוץ אחר.
 
🧁 יש לך עסק למכירת מתנות? במקום להעלות פוסט פייסבוק בנושא “רעיונות למתנות”, אפשר לחלק אותו לכמה פוסטים שונים: “מתנות ליום ההולדת”, “מתנות ליום נישואין”, “מתנות לחג” “מתנות ליולדת” וכן הלאה.
 
הקאפקייק האחרון
קאפקייק אחרון לפני כניסת שבת. יש פה סיפור נחמד, הקליקו על התמונה.

רגע, יש לי את זה גם בסרטון ריל (מתוך ערוץ היוטיוב של ‘תוכן בעבודת יד’):

בשורה התחתונה: הבלילה אותה בלילה והתוכן אותו תוכן; אבל ממש כמו להכין המון קאפקייקס במקום עוגה אחת גדולה, כך אפשר לייצר מספר תכנים קטנים וממוקדים שכולם יחד מרכיבים נושא אחד שלם. 

בשיטה הזו ניתן, בין היתר:

  • ליצור סדרה של תכנים לפייסבוק או לאינסטגרם – למשל, במקום להעלות פוסט אחד על תוכן ירוק עד ולהדגים בו כמה סוגי תכנים, העליתי לאינסטגרם מדי יום ראשון סוג אחר של תוכן, וכך “סגרתי פינה” לכמה שבועות.
  • לכתוב כמה עמודי תוכן באתר ולקשר ביניהם בקישורים פנימיים, שהרי כולם חלק מאותו נושא – וזה נהדר כחלק ממאמצי קידום אתרים (SEO).

ועוד!

אגב, אולי יעניין אותך גם: איך כתיבת תוכן היא כמו אבוקדו?

וגם: איך כתיבת תוכן היא כמו פיצה?

(בתמונה הראשית: ה”יולקי קאפקי” שאני מכין מדי שנה לרגל נובי גודצילום: ניקול קוזנצוב)

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן