חמישה סימנים לכך שאתם צריכים לשכור כותב תוכן

כולנו אנשים עסוקים. לא לכל אחד יש פנאי, יכולת או רצון להתיישב מול המקלדת והמסך על מנת לכתוב פוסט בבלוג או מאמר מקצועי.

אבל התחרות במנועי החיפוש עזה היום יותר מאי פעם. בכל רגע יכול להגיע מתחרה ולקחת לעצמו נתח מן הגולשים שמגיעים אליכם, וכשמדובר באתר של העסק, אובדן הגולשים לטובת מתחרה עסקי משמעה גם אובדן לקוחות והפסד הכנסות.

זו הסיבה המרכזית בעטיה בעלי אתרים רבים נוהגים לשכור את שירותיו של כותב תוכן.

ואם אתם מצקצקים ואומרים לעצמכם משהו בסגנון –

     "לשכור כותב תוכן? מה, לשלם למישהו כסף על משהו שאני יכול לעשות בעצמי?"

אז הנה חמישה סימנים לכך שכדאי לכם להפקיד את התוכן שלכם בידיו של כותב מקצועי:

  1. אתם חושבים שכל אחד יכול לכתוב תוכן

כתיבה באופן קליל, זורם, אינפורמטיבי מחד ומבדר מאידך – היא אינה פעולה פשוטה כלל. חישבו על הפעם האחרונה שבה קראתם טקסט כלשהו באחד מן הבלוגים החביבים עליכם או באתר שאתם מבקרים בו בקביעות: אם נהניתם לקרוא אותו, סביר להניח שהושקעה בו עבודה רבה.

ניקח לדוגמה את הכותרת. יש אומרים שהיא הדבר החשוב ביותר בתוכן, משום שהיא זו שמזמינה את הגולשים פנימה. הרוב יקראו אותה, אבל אם היא בינונית או גרועה אזי רק מעטים, אם בכלל, ימשיכו לקרוא הלאה. כותרת טובה צריכה להיות:

  • קצרה, בת מספר מילים קטן ככל האפשר, כדי שהגולשים יוכלו לקרוא אותה כבר בתוצאות החיפוש של גוגל;
  • מדויקת, כדי שתאמר לגולשים מה הם עומדים לקרוא בגוף המאמר או הפוסט;
  • מסקרנת, כדי שהגולשים ירצו לגלות מה קורה אחר כך (אבל לא כותרות קליקבייט בסגנון "לא תאמינו מה קרה אחר כך!" – אלה היו פופולריות לפני מספר חודשים אולם רוב הגולשים מאסו בהן);
  • מכוונת לקהל היעד שאליו אתם שואפים להגיע;
  • ומותאמת מבחינת קידום אתרים לאלגוריתמים של מנועי החיפוש. למשל, לכלול ביטויי מפתח פוטנציאליים שגולשים עשויים להקליד בגוגל.

בהינתן הרשימה הקצרה שלהלן, ברור כי לא כל מי שיודע לכתוב – יודע לכתוב גם כותרות. אולם הכותרת היא רק דוגמה לאחד הקשיים הלא-טריוויאליים העומדים בפני מי שמייצר תוכן ומבקש לחשוף אותו לקהל. למעשה, גם עבור כותב תוכן מקצועי לא קיימת נוסחת קסם קבועה: לשם כך נדרשים כשרון כתיבה, ניסיון, וזמן לעריכה וחידוד הטקסט.

  1. אתם חמי מזג, מתרגזים ו/או נעלבים בקלות

שמעתם שאין דבר כזה "פרסום שלילי"? זה קשקוש. לקוחות מתלוננים, טרולים שידם קלה על המקלדת, טוקבקיסטים שנונים שמתחבאים מאחורי חומת אנונימיות ועוד משברים כאלה ואחרים – יש הרבה גורמים שיש להם אינטרס לראות את האתר שלכם קמל ונעלם.

לא חסרות דוגמאות למשברים שהוציאו תגובות אמוציונליות מבעלי אתרים ועסקים, שבוודאי לא עזרו למאמציהם למזער נזקים ולעיתים אף הוסיפו שמן למדורה. ולראיה: נשיא ארה"ב הנוכחי, דונלד טראמפ, שמנהל בעצמו את חשבון הטוויטר שלו ומשתמש בו לעיתים תכופות על מנת להשתלח באנשי תקשורת, פוליטיקאים וכל אחד אחר שמותח עליו ביקורת (הקליקו כאן לדוגמה מדממת).

לכן, אם אינכם יכולים לשמור על קור רוח ולנהל נכון את תגובותיכם במקרים בהם מישהו פוגע בכם, מוטב שתאצילו את המלאכה של כתיבת תוכן על אדם אובייקטיבי שיכול לראות את הדברים בפרופורציה.

  1. אתם לא מצליחים לעשות את זה

אם אין לכם זמן, אם אתם פרפקציוניסטים ולעולם לא מרוצים ממה שיצא לכם, אם אתם דחיינים או פשוט חושבים שכתיבה היא מלאכה מעצבנת ומשעממת – אתם מבזבזים את הזמן ולא מייצרים דבר.

כמה זמן לוקח לכתוב תוכן? יש מי שמסוגל לכתוב 500 מילים בתוך שעה. לאחרים זה יכול לקחת גם שבע שעות, כולל תחקיר ועריכה, ויש מי שיתלבטו במשך שעתיים על הניסוח של הפיסקה הראשונה.

לכל פרוייקט כתיבה יש מאפיינים שונים, כמו גם לכל אדם שכותב אותו. אם אין לכם אפשרות להפוך את כתיבת התוכן לחלק מן השגרה היומיומית, לתכנן את הזמן הנדרש לכתיבה, לביצוע תחקיר בעזרת גוגל ולאחר מכן לעריכת התוכן שכתבתם – מוטב שתפנו אל כותב תוכן.

  1. נמאס לכם לכתוב שוב ושוב על אותו דבר

נניח שיש לכם בלוג ואתם שופעים רעיונות. התיישבתם לכתוב על נושא מסוים, הבעתם בו את הדעה שלכם או כתבתם מדריך מקצועי שקשור בתחום הפעילות של העסק שלכם – ויצא לכם יופי של מאמר. נניח, "כך תבצעו תחזוקה של מדיח הכלים שלכם". האם תוכלו לכתוב מאמר נוסף באותו נושא? ומה לגבי עוד שלושים מאמרים באותו נושא? מאתיים? יהיה המספר אשר יהיה, בשלב מסוים סביר להניח שתרגישו שהנושא מיצה את עצמו ותעברו לנושא הבא.

אבל… הצרכים של הגולשים לא משתנים. הם ימשיכו לחפש דרכים לתחזק את מדיח הכלים שלהם גם הרבה אחרי שלכם כבר יימאס לכתוב על כך. בנוסף, מנועי החיפוש אוהבים אתרים עם תוכן רענן. כמה שיותר חדש, יותר טוב. כלומר, אם יש נושא שאתם מרגישים שאתם כבר לא מסוגלים לכתוב עליו, אזי אחד המתחרים יכול להעלות פוסט משלו ולגבור עליכם בקלות. ככל שיתרבו הנושאים הללו, כך אתם עלולים לפספס גולשים ולאבד לקוחות.

לכן, אם אתם מרגישים שאתם שחוקים, משועממים, חסרי מוטיבציה או פשוט אין לכם רעיונות כיצד לכתוב על נושא "לעוס" בדרך חדשה – זהו זמן טוב להכניס את זווית הראייה הרעננה ואת הרעיונות המקוריים של כותב תוכן שאינו מתעייף בקלות מכתיבה חוזרת ונשנית על אותו דבר, ואף רואה בכך אתגר מרתק ליצירתיות.

  1. אתם מפספסים הזדמנויות

כאשר קורה בעולם משהו שמשפיע על הענף שבו פועל העסק או על קהל הלקוחות הפוטנציאליים, שיש דרך מבריקה להשתמש בו לטובת קידום האתר, לשפר את התדמית או את הקשר עם הלקוחות הקיימים – אתם צריכים להיות מוכנים לנצל את ההזדמנות.

שאלו את עצמכם מה קרה בפעם שעברה שבה התרחשה אירוע שיכולתם לנצל: האם שמעתם עליו מיד, או באיחור של יומיים שלושה? האם הייתם מסוגלים לעזוב הכל באותו רגע ולהתיישב לכתוב תוכן שיתקשר לאירוע הזה, להעלות אותו לאתר ולקדם אותו במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, או שהייתם עסוקים מדי ויכולתם להתפנות רק בסוף השבוע?

כותבי תוכן יצירתיים יודעים לזהות הזדמנויות ולנצל אותן בזמן לטובת יצירת תוכן. פיצה האט, לדוגמה, ניצלה את שבירת שביתת הרעב של מרואן ברגותי כדי להעלות פוסט הומוריסטי בפייסבוק בו קראה לברגותי לשבור שביתה עם פיצה. הפוסט אמנם עורר סערה בקרב ערבים ופלסטינים והוסר במהירות, אולם זו הייתה דוגמה לניצול יצירתי של הזדמנות: להכות על הברזל בעודו חם, לפני שמישהו אחר יחשוב על זה קודם, ולגזור את הקופון של הבאזז והסערה התקשורתית.

בשורה התחתונה, אם אתם לא עוקבים אחר החדשות בענף שלכם באופן יומיומי, או אם אין לכם פנאי לכתוב פוסט איכותי בזריזות בהתראה קצרה, כדאי לשקול פניה אל כותב תוכן מקצועי.

 

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s