מה זה אסטרטגיית תוכן, למה צריך אסטרטגיית תוכן לעסק ואיך בונים כזאת?

המונח אסטרטגיית תוכן עשוי להישמע מרתיע, אבל הכוונה פשוטה: אסטרטגיית תוכן פירושה תכנון מראש של כל התכנים שאנחנו, כבעלי עסק, רוצים להעלות לכל ערוצי השיווק שלנו ברשת במהלך תקופה מסוימת: בשבוע הקרוב, בחודש הקרוב או ברבעון.

למה צריך לתכנן אסטרטגיית תוכן מראש?

טוב, זה לא שממש חייבים. אפשר גם לקום מדי בוקר, להתיישב מול המחשב ולשאול את עצמנו שורה של שאלות, כמו:

  • איזה פוסט אעלה היום לדף העסקי שלי בפייסבוק?
  • מה אעלה לפרופיל האינסטגרם שלי?
  • האם אעלה אותו תוכן לפייסבוק ולאינסטוש, או תכנים שונים?
  • מתי העליתי תוכן לאתר שלי בפעם האחרונה, ומתי כדאי להעלות תוכן חדש?
  • ומה לגבי הקהילות בפייסבוק שאני חלק מהן? מה אעלה לשם?
  • והלינקדין שלי, מה אעלה לשם?
  • ומה אכלול בניוזלטר שאשלח לרשימת התפוצה בסופ"ש?

אלה רק דוגמאות, אבל שאלות כאלה ודומות להן מעסיקות כל בעל עסק ובעלת עסק בכל תחום שהוא: כתיבת תוכן, רפואת שיניים, אילוף כלבים, עיצוב תכשיטים, ייעוץ אסטרטגי, ראיית חשבון ועוד. לא משנה באיזה תחום העסק שלנו פועל – חלק מהעבודה השוטפת שלנו היא בשיווק ובתחזוקת הנוכחות הדיגיטלית שלנו ברשת.

אסטרטגיית תוכן חוסכת לנו את ההתמודדות עם כל השאלות הללו מחדש מדי יום. זאת בזכות תכנון מוקדם שמהווה מענה מראש לכל השאלות הללו: במקום להתלבט ולתהות, מעיפים מבט בתכנון שעשינו ופועלים לפיו.

איך בונים אסטרטגיית תוכן לעסק?

נניח שאנחנו רוצים לבנות אסטרטגיית תוכן לשבוע הקרוב. הזמן הטוב ביותר לעשות את זה הוא לפני תחילת השבוע. אני למשל נוהג לבנות לעצמי אסטרטגיית תוכן חודשית בסופו של כל חודש קודם.

תחילה יוצרים טבלה באקסל, בוורד או על דף נייר. כותבים את כל התאריכים בתקופה המדוברת (הטורים) וכל ערוצי השיווק שיש לנו בעסק (השורות). אפשר גם להחליף בין הטורים לשורות, אם יותר נוח לכם. אפשר לבדוק בלוח השנה האם קורה משהו מעניין בתאריכים הללו שאפשר לשאוב ממנו השראה או להתייחס אליו, אבל לא חייבים.

הקליקו להגדלה

ועכשיו פשוט מתחילים לשבץ בטבלה כל מיני סוגים של תוכן: טיפים מקצועיים, סיפורים מאחורי הקלעים של העסק, המלצות לקוחות, חוויות אישיות וכל סוג תוכן אחר.

אפשר להחליט שמעלים משהו בכל יום, או בימים מסוימים כן ובימים אחרים לא. כך אפשר גם לראות מתי העלינו סוג מסוים של תוכן ולהחליט מתי נעלה שוב תוכן מאותו סוג (שלא נעוף על עצמנו עם 4 המלצות לקוחות בשבוע, אלא ניצור תמהיל מגוון של כמה סוגי תכנים בכל ערוצי השיווק שלנו).

הקליקו להגדלה

בדוגמה שלמעלה: אסטרטגיית תוכן לשבוע שמתחיל ב-17 בינואר 2021 ומסתיים ב-23. לשם פשטות הנחתי שערוצי השיווק שלנו הם אתר אינטרנט, דף פייסבוק עסקי, אינסטגרם, קהילה וניוזלטר לרשימת תפוצה. אם יש מקומות נוספים שכדאי להעלות אליהם תוכן (היוש, טיקטוק!) צריך כמובן להוסיף.

אפשר לראות שבחלק מהימים התוכן המיועד לפייסבוק ואינסטגרם זהה ובחלק לא. שמדי פעם יש התייחסות למשהו שקורה בלוח השנה ומדי פעם לא. שימו לב גם לתמהיל המגוון של סוגי התוכן בכל ערוץ שיווק.

אם יש לכם פנאי, אפשר ממש לייצר את התוכן ולתזמן אותו מראש (בפייסבוק, באינסטגרם, באתר מבוסס וורדפרס ועוד). לחלופין, אפשר גם ליצור תיקיה במחשב ובה תמונות וטקסטים מוכנים לפרסום. וכמובן שאפשר גם רק לכתוב מראש את ראשי הפרקים ובבוא הזמן להרחיב אותם לתוכן.

בשורה התחתונה: אף אחד לא מכריח לבנות אסטרטגיית תוכן – אבל מומלץ בחום לעשות זאת. אסטרטגיות תוכן מסייעות לנו לחסוך זמן והתלבטויות, לנהל את השיווק ולהתמקד יותר בעבודה עצמה.

עוד תוכן בעבודת יד בפייסבוק ובאינסטגרם

לסיוע בבניית אסטרטגיית תוכן לעסקים: זה הוואטאספ שלי.

תגובה אחת הוסף תגובה

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s