המונח אסטרטגיית תוכן עשוי להישמע מרתיע, אבל הכוונה פשוטה: אסטרטגיית תוכן פירושה תכנון מראש של כל התכנים שנרצה להעלות לערוצי השיווק שלנו בתקופה מסוימת: בשבוע הקרוב, בחודש הקרוב או ברבעון. הבה נלמד איך בונים כזו!

למה צריך לתכנן את כל התוכן מראש?

טוב, זה לא שממש חייבים. אפשר גם לקום מדי בוקר, להתיישב מול המחשב ולשאול את עצמנו שורה של שאלות, כמו:

  • איזה פוסט אעלה היום לדף העסקי שלי בפייסבוק?
  • מה אעלה לפרופיל האינסטגרם שלי?
  • האם אעלה אותו תוכן לפייסבוק ולאינסטוש, או תכנים שונים?
  • מתי העליתי תוכן לאתר שלי בפעם האחרונה, ומתי כדאי להעלות תוכן חדש?
  • ומה לגבי הקהילות שלי בפייסבוק? מה אעלה לשם?
  • והלינקדאין שלי, מה אעלה לשם?
  • ומה אכלול בניוזלטר שאשלח לרשימת התפוצה בסופ”ש?

אלה הרבה שאלות לשאול את עצמנו מדי בוקר, נכון?

אלה רק דוגמאות, אבל שאלות דומות מעסיקות כל בעל עסק ובעלת עסק בכל תחום שהוא: כתיבת תוכן, רפואת שיניים, אילוף כלבים, עיצוב תכשיטים, ייעוץ אסטרטגי, ראיית חשבון ועוד. לא משנה באיזה תחום העסק שלנו פועל – חלק מהעבודה השוטפת הוא בשיווק ובתחזוקת הנוכחות הדיגיטלית ברשת.

אסטרטגיית תוכן חוסכת לנו את ההתמודדות עם כל השאלות הללו מחדש מדי יום. זאת בזכות תכנון מוקדם שמהווה מענה מראש לכל השאלות הללו: במקום שנתלבט ונתהה, פשוט נעיף מבט בתכנון שעשינו ונפעל לפיו.

איך בונים אסטרטגיית תוכן לעסק?

נניח שאנחנו בונים אסטרטגיית תוכן לשבוע הקרוב. הזמן הטוב ביותר לעשות את זה הוא לפני תחילת השבוע (ורצוי עוד קודם). אני בונה לעצמי אסטרטגיית תוכן חודשית בסופו של כל חודש קודם. אפשר לבנות אסטרטגיית תוכן שבועית בכל מוצ”ש או בכל שישי.

תחילה יוצרים טבלה באקסל, בוורד או על דף נייר. כותבים את כל התאריכים בתקופה המדוברת (הטורים) וכל ערוצי השיווק שיש לנו בעסק (השורות). אפשר גם להחליף בין הטורים לשורות, אם יותר נוח לכם. אפשר לבדוק בלוח השנה האם קורה משהו מעניין בתאריכים הללו שאפשר לשאוב ממנו השראה או להתייחס אליו, אבל לא חייבים.

הנה דוגמה מחודש ינואר 2021

וכאן אפשר למצוא דוגמה נוספת מינואר 2023

ועכשיו פשוט משבצים בטבלה כל מיני תכנים: טיפים מקצועיים, סיפורים מאחורי הקלעים של העסק, המלצות לקוחות, חוויות אישיות וכל סוג תוכן אחר.

יש כאלה שמעלים משהו בכל יום. אחרים מעלים בימים מסוימים כן ובימים אחרים לא. אפשר גם לראות מתי העלינו סוג מסוים של תוכן ולהחליט מתי נעלה שוב תוכן מאותו סוג: אחרי שבועיים? אחרי חודש? וכך מתכננים מראש תמהיל מגוון של כמה סוגי תכנים בכל ערוצי השיווק.

לשם פשטות הנחתי שערוצי השיווק הם אתר אינטרנט, דף פייסבוק עסקי, אינסטגרם, קהילה וניוזלטר לרשימת תפוצה. אם יש מקומות נוספים שאנחנו פעילים בהם, נוסיף גם אותם.

מה יש לנו שם? בחלק מהימים התוכן המיועד לפייסבוק ואינסטגרם זהה. בחלק לא. מדי פעם מתייחסים למשהו שקורה בלוח השנה ומדי פעם לא. שימו לב גם לתמהיל המגוון של סוגי התוכן בכל ערוץ שיווק.

עבור אלה שיצליחו למצוא פנאי, אני ממליץ שייצרו את התכנים ויתזמנו הכל מראש (בפייסבוק, באינסטגרם, באתר מבוסס וורדפרס ועוד). לחלופין, אפשר ליצור תיקיה במחשב ובה תמונות וטקסטים מוכנים לפרסום. יש המעדיפים לכתוב מראש את ראשי הפרקים ומרחיבים אותם בבוא הזמן. ואם חסרים לכם רעיונות לתוכן, הציצו כאן.

בשורה התחתונה: אסטרטגיית תוכן היא לא חובה – אבל כדאית. בעלי ובעלות עסקים שיבינו איך בונים אסטרטגיית תוכן ויפעלו על פיה בקביעות, ייהנו מחיסכון בזמן והתלבטויות ויוכלו להתמקד יותר בעבודה עצמה.

 

עוד תוכן בעבודת יד בפייסבוק ובאינסטגרם

לסיוע בבניית אסטרטגיית תוכן לעסקים: זה הוואטסאפ שלי.

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

2 מחשבות על “מה זה אסטרטגיית תוכן, למה צריך אסטרטגיית תוכן לעסק ואיך בונים כזאת?”

  1. פינגבאק: למה אין לי לייקים או תגובות לפוסט? – תוכן בעבודת יד

  2. פינגבאק: איך מתגברים על מחסום כתיבה? – תוכן בעבודת יד

סגור לתגובות

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן