המונח אסטרטגיית תוכן עשוי להישמע מרתיע, אבל הכוונה פשוטה. אסטרטגיית תוכן פירושה תכנון מראש של כל התכנים שנרצה להעלות לערוצי השיווק שלנו בתקופה מסוימת: בשבוע הקרוב, בחודש הקרוב או ברבעון. הבה נלמד איך בונים אסטרטגיית תוכן!

למה צריך לתכנן את כל התוכן מראש?

טוב, זה לא שממש חייבים. אפשר גם לקום מדי בוקר, להתיישב מול המחשב ולשאול את עצמנו שורה של שאלות, כמו:

  • איזה פוסט אעלה היום לדף העסקי שלי בפייסבוק?
  • מה אעלה לפרופיל האינסטגרם שלי?
  • האם אעלה אותו תוכן לפייסבוק ולאינסטוש, או תכנים שונים?
  • מתי העליתי תוכן לאתר שלי בפעם האחרונה, ומתי כדאי להעלות תוכן חדש?
  • ומה לגבי הקהילות בפייסבוק שאני חלק מהן? מה אעלה לשם?
  • והלינקדאין שלי, מה אעלה לשם?
  • ומה אכלול בניוזלטר שאשלח לרשימת התפוצה בסופ”ש?

אלה הרבה שאלות לשאול את עצמנו מדי בוקר, נכון?

אלה רק דוגמאות, אבל שאלות כאלה ודומות להן מעסיקות כל בעל עסק ובעלת עסק בכל תחום שהוא: כתיבת תוכן, רפואת שיניים, אילוף כלבים, עיצוב תכשיטים, ייעוץ אסטרטגי, ראיית חשבון ועוד. לא משנה באיזה תחום העסק שלנו פועל – חלק מהעבודה השוטפת הוא בשיווק ובתחזוקת הנוכחות הדיגיטלית ברשת.

אסטרטגיית תוכן חוסכת לנו את ההתמודדות עם כל השאלות הללו מחדש מדי יום. זאת בזכות תכנון מוקדם שמהווה מענה מראש לכל השאלות הללו: במקום להתלבט ולתהות, מעיפים מבט בתכנון שעשינו ופועלים לפיו.

איך בונים אסטרטגיית תוכן לעסק?

נניח שאנחנו בונים אסטרטגיית תוכן לשבוע הקרוב. הזמן הטוב ביותר לעשות את זה הוא לפני תחילת השבוע. אני למשל בונה לעצמי אסטרטגיית תוכן חודשית בסופו של כל חודש קודם. אפשר לבנות אסטרטגיית תוכן שבועית בכל מוצ”ש או בכל שישי.

תחילה יוצרים טבלה באקסל, בוורד או על דף נייר. כותבים את כל התאריכים בתקופה המדוברת (הטורים) וכל ערוצי השיווק שיש לנו בעסק (השורות). אפשר גם להחליף בין הטורים לשורות, אם יותר נוח לכם. אפשר לבדוק בלוח השנה האם קורה משהו מעניין בתאריכים הללו שאפשר לשאוב ממנו השראה או להתייחס אליו, אבל לא חייבים.

ועכשיו פשוט מתחילים לשבץ בטבלה כל מיני סוגים של תוכן: טיפים מקצועיים, סיפורים מאחורי הקלעים של העסק, המלצות לקוחות, חוויות אישיות וכל סוג תוכן אחר.

אפשר להחליט שמעלים משהו בכל יום, או בימים מסוימים כן ובימים אחרים לא. כך אפשר גם לראות מתי העלינו סוג מסוים של תוכן ולהחליט מתי נעלה שוב תוכן מאותו סוג. כך נוכל לתכנן מראש תמהיל מגוון של כמה סוגי תכנים בכל ערוצי השיווק).

בדוגמה שלמעלה: אסטרטגיית תוכן לשבוע שמתחיל ב-17 בינואר ומסתיים ב-23. לשם פשטות הנחתי שערוצי השיווק שלנו הם אתר אינטרנט, דף פייסבוק עסקי, אינסטגרם, קהילה וניוזלטר לרשימת תפוצה. אם יש מקומות נוספים שכדאי להעלות אליהם תוכן, צריך כמובן להוסיף.

אפשר לראות שבחלק מהימים התוכן המיועד לפייסבוק ואינסטגרם זהה ובחלק לא. שמדי פעם יש התייחסות למשהו שקורה בלוח השנה ומדי פעם לא. שימו לב גם לתמהיל המגוון של סוגי התוכן בכל ערוץ שיווק.

אם יש לכם פנאי, אפשר ממש לייצר את התוכן ולתזמן אותו מראש (בפייסבוק, באינסטגרם, באתר מבוסס וורדפרס ועוד). לחלופין, אפשר ליצור תיקיה במחשב ובה תמונות וטקסטים מוכנים לפרסום. או שאפשר גם רק לכתוב מראש את ראשי הפרקים ובבוא הזמן להרחיב אותם. ואם חסרים לכם רעיונות לתוכן, הציצו כאן.

בשורה התחתונה: אף אחד לא מכריח לבנות אסטרטגיית תוכן – אבל מומלץ בחום לעשות זאת. בעלי ובעלות עסקים שמבינים איך בונים אסטרטגיית תוכן ופועלים על פיה בקביעות, נהנים מחיסכון בזמן והתלבטויות ויכולים להתמקד יותר בעבודה עצמה.

 

עוד תוכן בעבודת יד בפייסבוק ובאינסטגרם

לסיוע בבניית אסטרטגיית תוכן לעסקים: זה הוואטאספ שלי.

לשתף ב-
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות על “מה זה אסטרטגיית תוכן, למה צריך אסטרטגיית תוכן לעסק ואיך בונים כזאת?”

  1. פינגבאק: למה אין לי לייקים או תגובות לפוסט? – תוכן בעבודת יד

  2. פינגבאק: איך מתגברים על מחסום כתיבה? – תוכן בעבודת יד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
גלילה למעלה