שימוש חוזר בתוכן קיים

נניח שיש לכם אתר שאתם מפעילים כבר זמן מה ומעלים אליו תכנים חדשים ורעננים בקצב קבוע. טיפים, מאמרים מקצועיים, כל מה שרלוונטי לתחום שלכם. אבל… יתכן שבשלב מסוים תרגישו שמתחילים להיגמר לכם הרעיונות. טבעי, קורה לכולם, והחיפוש אחר זוויות חדשות לבחון נושאים שכבר נדונו באתר הופך מורכב ככל שחולף הזמן.

מה עושים? אפשר לחפש רעיונות חדשים לכתיבה בשלל אפיקים – אחד מהם הוא דווקא לפנות לאחור ולחפש תוכן קיים שאפשר לעדכן, לחדש ולהשתמש בו מחדש באופן יצירתי.

זה יכול להיות מאמר שאתם יודעים שכבר הועיל לגולשים רבים באתר שלכם. זה יכול להיות פוסט שאירועים אחרונים בענף שלכם מחייבים שתעדכנו אותו, או תוכן שכדאי לחשוף לקהלים חדשים באמצעות שינוי הצורה שלו והגשתו באמצעות אפליקציות או טרנדים שלא היו קיימים בעת הפרסום המקורי – כמו טיקטוק.

wrench-screwdriver-laptop-keyboard_73102-65

לשפץ תוכן קיים ולפרסם מחדש

  • קראו את התוכן וחפשו שגיאות כתיב שאולי פספסתם בסיבוב הקודם, טעויות עובדתיות או פשוט משפטים מסורבלים שאפשר לנסח מחדש באופן קצר וקולע יותר.
  • שקלו להוסיף פרטים נוספים שיפשטו ויבהירו נקודות שאולי אינן מספיק ברורות.
  • בדקו את תקינות כל הקישורים שיש בגוף התוכן, ואם נתקלתם בקישור שכבר איננו פעיל מסיבה כלשהי – החליפו אותו בקישור חדש או השמיטו אותו.
  • הוסיפו קישורים לתכנים רלוונטיים מאוחרים יותר, כלומר כאלה שהעליתם לאחר מועד פרסום התוכן המקורי.
  • תגובות ישנות הן עניין של העדפה אישית: אפשר למחוק כדי למנוע הוספת תגובות חדשות לדיונים עתיקים או להשאיר כמעין עדות לקילומטרז' שצבר התוכן.
  • נסו לשפר את המראה הכללי של התוכן. אחד היתרונות בשימוש חוזר בתוכן קיים הוא החיסכון העצום בזמן שמוקדש לכתיבת התוכן הטקסטואלי עצמו, מה שמפנה לכם הרבה זמן לחיפוש תמונות יפות יותר, לחלוקה טובה יותר לפסקאות וכן הלאה.

רגע, מה מבחינת קידום אתרים?

אוקיי, חשוב לעצור לרגע ולדבר על תוכן שעובד היטב ולכאורה "חבל לגעת בו כדי לא לקלקל". אבל האמת היא אם תעשו את זה נכון הכל יהיה בסדר גם מבחינת גוגל:

על מנת לא לאבד את כל היתרונות שהתוכן הקיים כבר צבר בעבר, יש לערוך את התוכן הקיים על גבי אותו קישור URL, ואז לפרסם אותו במועד מאוחר יותר. כמו כן אם שיניתם את מבנה כתובת ה-URL בין מועד פרסום התוכן המקורי לבין פרסומו מחדש, עליכם לוודא שהכתובת נשארת בדיוק כפי שהייתה בעת הפרסום המקורי.

אם קיימת בעיה ואי אפשר לערוך את התוכן הקיים באותה כתובת URL, הוסיפו הפניה 301 מן התוכן המקורי אל התוכן המחודש, וכן הוסיפו לתוכן המעודכן שורה בסגנון "פוסט זה פורסם לראשונה בתאריך X ועודכן בתאריך Y".

ככלל, אין כללי אצבע ספציפיים באשר לכמה צריך לשנות בתוכן המעודכן וכמה לא; ככלל, אם התוכן הקיים כבר מדורג במקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל, עדיף לגעת בו כמה שפחות ובמיוחד להתרחק מתגי הכותרת שככל הנראה עובדים כמו שצריך. מצד שני, זו גם הזדמנות פז לתקן, לעדכן ולשפר את התוכן הקיים שלכם.

שיפוצים, אילוסטרציה

אותו תוכן בשינוי אדרת

הדרך היצירתית ביותר, בעיני, להשתמש באותו תוכן מחדש היא לשנות דווקא את צורתו: יש לכם מאמר שעבד מעולה וזוכה להתעניינות מתמדת? מה דעתכם להפוך אותו לסרטון וידאו שאותו תוכלו להעלות ליוטיוב, להטמיע באתר ולהפיץ ברשתות החברתיות? אולי תוכלו גם להפוך נתונים סטטיסטיים משעממים לאינפוגרפיקה מעניינת ויזואלית? והאם חשבתם לקחת תוכן מצוין שכבר קיים באתר וליצור בהשראתו איזה סטורי או טיקטוק?

שינוי הצורה מאפשר לתת חיים חדשים לתוכן מבלי לגעת בו (וכך אין בעיה מבחינת תכנים שמדורגים יפה בגוגל, למשל) אלא ליצור תוכן נוסף. יתרה מזאת, ניתן אף לקחת תוכן שעובד היטב בקרב קהל מסוים ולהנגיש אותו לקהלים חדשים.

בשורה התחתונה: תוכן קיים לא חייב להעלות אבק על מדפי האתר, וכדאי לנסות לחשוב מדי פעם איך לעשות בו שימוש מחודש.

 

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s