ארבע דרכים פשוטות לכתוב כותרות מעולות

הכותרת היא האלמנט החשוב ביותר בתוכן.

בין אם מדובר במאמר מקצועי באורך שמונה עמודים או פוסט קצרצר לבלוג, הכותרת היא שתשפיע על החלטת הגולש אם להמשיך לקרוא את יתר הטקסט או לא. היא זו שתקבע האם התוכן יצליח או ייכשל.

ועם זאת, רבים נוטים לכתוב כותרות כלאחר יד; או שהולכים על כותרת גנרית כלשהי שניתנה לטקסט עוד לפני שהוא נכתב, או משרבטים משהו בחופזה רק כדי שאפשר יהיה לפרסם כבר. וחבל, כי כתיבת כותרות טובות ויעילות היא לא מיומנות כל כך מסובכת. הנה ארבע דרכים שיישומן ישפר בקלות את הכותרות שלכם:

  1. היו ספציפיים, לא כלליים

יש הטוענים שכותרות מעורפלות ומסתוריות עשויות לסקרן את הקוראים ולגרום להם לרצות לקרוא עוד, אבל זה לא תמיד נכון. בפרט כאשר לגולש יש שפע אדיר של קישורים בניוז-פיד או בתיבת המייל או בכל מקום שבו הוא צורך את התוכן שלו, מוטב שהכותרת תהיה יותר ממוקדת במה שמחכה לקורא בהמשך. "איך לעשות קידום אתרים אפקטיבי", למשל, היא כותרת כללית מאוד, אבל "חמישה טיפים פשוטים שישפרו את החשיפה שלכם בגוגל" היא כבר כותרת הרבה יותר ממוקדת.

  1. אם אפשר, היעזרו במספרים

אחד מהעקרונות המעניינים שאני זוכר מלימודי קופירייטינג אצל תרצה גרנות ז"ל הוא שככל שהמספר ספציפי יותר, כך הוא נשמע טוב ואמין יותר. כך למשל יכול להיות ש"רוב הגברים אוהבים רכב בצבע אדום", אבל אמין יותר ש"80 אחוזים מן הגברים אוהבים רכב בצבע אדום" ואפילו לשקול: "מחקרים גילו כי 79.8% מן הגברים אוהבים רכב בצבע אדום".

אותו דבר נכון גם לגבי כותרות: אם אפשר להשתמש במספרים, עשו זאת. פוסט שמבטיח "שבעה טיפים לסידור הבית" ישמע טוב ואמין יותר מאשר פוסט על "דרכים לסדר את הבית", ו"כך הגדלתי מכירות ב-217% בתוך חודש" יישמע הרבה יותר מוצלח מ"איך להגדיל מכירות בתוך חודש".

  1. השתמשו בביטויים בעלי עוצמה

הכותרת שלכם צריכה להיות אטרקטיבית, מסקרנת, מעניינת, ואחת הדרכים לגאול אותה משעמום היא בעזרת תארי פועל וביטויים חזקים שימשכו את תשומת לב הקוראים.

  • הבטיחו שהם עומדים לקרוא משהו שאפשר לעשות בקלות בעזרת הטיות של מילים כמו "קל", "פשוט", "מהיר".
  • רמזו לקוראים שהם עומדים לגלות משהו שהם לא ידעו קודם: "חשיפה!", "השיטה הסודית ל…", "אף אחד לא יגלה לכם את זה, אבל…".
  • תנו להם להרגיש שהם ישתפרו ברמה המקצועית: "…כמו מקצוענים", "טיפים ממומחים".
  • הבהירו שהתוכן הזה הוא מקור אמין: "אולטימטיבי", "האחרון שתצטרכו אי פעם".
  • הזהירו מסכנות: "טעויות נפוצות", "זהירות!" וכדומה.

כמובן שמוטלת עליכם גם אחריות שלא להגזים יותר מדי. אל תגידו שמשהו "קל" אם הוא מורכב מאוד, ואל תציגו פוסט של 300 מילים כ"מדריך אולטימטיבי ל…" – אלא ודאו שהכותרת, גם אם מורכבת מביטויים עוצמתיים, היא עדיין מדויקת באופן כזה שהתוכן יעמוד בציפיותיו של הקורא.

  1. אל תאריכו יתר על המידה

בדומה לשאלה האם יש אורך אידיאלי לפוסט, גם לכותרת אין חוקים חד משמעיים. מה שבטוח הוא שכותרת שאורכה 60 תווים תופיע במלואה ולא תיקטע באמצעה גם בתוצאות החיפוש של גוגל וגם אם גולשים יבחרו לשתף אותה בפייסבוק. זהו גם אורך שקל לקרוא ולהבין במהירות אם גולש נתקל בכותרת הזו ברפרוף מהיר על פני רשימה של תכנים נוספים.

ארוך זה לא תמיד רע, אבל השתדלו שלא לכתוב כותרות ארוכות יותר מכפי שהן צריכות להיות. ככלל אצבע הייתי אומר שכותרת צריכה להיות בת חמש עד שמונה מילים ובאורך של 60-70 תווים לכל היותר.

 

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s