שימוש חוזר בתוכן קיים

נניח שיש לכם אתר שאתם מפעילים כבר זמן מה ומעלים אליו תכנים חדשים ורעננים בקצב קבוע. יתכן שבשלב מסוים תרגישו שמתחילים להיגמר לכם הרעיונות. זה טבעי, אבל אפשר לחפש רעיונות חדשים לכתיבה בשלל אפיקים – אחד מהם הוא דווקא לפנות לאחור ולחפש תוכן קיים שאפשר לעדכן, לחדש ולהשתמש בו מחדש באופן יצירתי.

זה יכול להיות מאמר שאתם יודעים שכבר הועיל לגולשים רבים באתר שלכם. זה יכול להיות פוסט שאירועים אחרונים בענף שלכם מחייבים שתעדכנו אותו. זה יכול להיות תוכן שלדעתכם חשוב לחשוף לקהל גולשים חדש יחסית שלא פגש בו בעבר, או להזכיר לגולשים ותיקים את קיומו.

אבל מה מבחינת קידום אתרים?

אם תעשו את זה נכון, הכל יהיה בסדר גם מבחינת קידום האתר בגוגל:

על מנת לא לאבד את כל היתרונות שהתוכן הקיים כבר צבר בעבר, יש לערוך את התוכן הקיים על גבי אותו קישור URL, ואז לפרסם אותו במועד מאוחר יותר. כמו כן אם שיניתם את מבנה כתובת ה-URL בין מועד פרסום התוכן המקורי לבין פרסומו מחדש, עליכם לוודא שהכתובת נשארת בדיוק כפי שהייתה בעת הפרסום המקורי.

אם קיימת בעיה ואי אפשר לערוך את התוכן הקיים באותה כתובת URL, הוסיפו הפניה 301 מן התוכן המקורי אל התוכן המחודש, וכן הוסיפו לתוכן המעודכן שורה בסגנון "פוסט זה פורסם לראשונה בתאריך X ועודכן בתאריך Y".

ככלל, אין כללי אצבע ספציפיים באשר לכמה צריך לשנות בתוכן המעודכן וכמה לא; ככלל, אם התוכן הקיים כבר מדורג במקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל, עדיף לגעת בו כמה שפחות ובמיוחד להתרחק מתגי הכותרת שככל הנראה עובדים כמו שצריך. מצד שני, זו גם הזדמנות פז לשפץ, לתקן ולשפר את התוכן הקיים שלכם.

שיפוצים, אילוסטרציה

איך אפשר לשפץ את התוכן הקיים לפני פרסומו מחדש?

  • קראו את התוכן הקיים וחפשו שגיאות כתיב שאולי פספסתם בפעם הקודמת, טעויות עובדתיות או פשוט משפטים מסורבלים שאפשר לנסח מחדש.
  • עדכנו את התוכן כך שיתאים למה שקורה היום. בנושאים כמו דיגיטל, למשל, השינויים תכופים מאוד ותמיד יש מה לעדכן. כמו כן אם בתוכן קיימים צילומי מסך של תוכנה כלשהי שכבר עשתה מאז מתיחת פנים והשתנתה, מוטב להחליף לצילומי מסך חדשים.
  • שקלו להוסיף פרטים נוספים שיפשטו ויבהירו נקודות שאולי אינן מספיק ברורות.
  • בדקו את תקינות כל הקישורים שיש בגוף התוכן, ואם נתקלתם בקישור שכבר איננו פעיל מסיבה כלשהי – חפשו קישור חדש או השמיטו אותו.
  • הוסיפו קישורים לתכנים רלוונטיים מאוחרים יותר, כלומר כאלה שהעליתם לאחר מועד פרסום התוכן המקורי.
  • תגובות ישנות הן עניין של העדפה אישית: אפשר למחוק כדי למנוע הוספת תגובות חדשות לדיונים עתיקים או להשאיר כמעין עדות לקילומטרז' שצבר התוכן.
  • נסו לשפר את המראה הכללי של התוכן. אחד היתרונות בשימוש חוזר בתוכן קיים הוא החיסכון העצום בזמן שמוקדש לכתיבת התוכן הטקסטואלי עצמו, מה שמפנה לכם הרבה זמן לחיפוש תמונות יפות יותר, לחלוקה טובה יותר לפסקאות וכו'.

 

 

 

רוצה להגיב? קדימה!

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s