מאמר אורח מאת דינה מהרשק

בעידן הדיגיטלי, נוכחות העסק באינטרנט חשובה במיוחד. זה יכול לבוא לידי ביטוי באתר תדמיתי, חנות מקוונת, דף במדיה חברתית והמומלץ ביותר: כל השלושה יחדיו. לקוחות המחפשים מוצרים או שירותים דומים לאלה שאתם מציעים, יחפשו תחילה בגוגל וברשתות החברתיות את המידע הנחוץ להם. אם החיפוש לא יוביל אליכם, ייתכן שתאבדו בכך את הלקוחות הללו, ואת מה שחיפשו ימצאו במקום אחר.

כל הסיבות לבניית אתר לעסק

הלקוחות הבאים ימצאו אתכם בקלות

צעד ראשון לחיפוש מידע על חברה עסקית יתחיל בדרך כלל בגוגל. נוכחות העסק והסיכוי שייחשף גם ללקוחות מזדמנים עולה ככל שהאתר בנוי נכון הן על פי האלגוריתם של גוגל והן על פי הצרכים השיווקיים.

חלון הראווה לעסק

הנוכחות ברשת מאפשרת הצגת השירותים המוצעים בצורה הטובה ביותר. כך גם במקרים שהאתר מתפקד רק כ”כרטיס ביקור” וגם כחנות המציגה ומאפשרת רכישות מקוונות: כך הלקוחות הפוטנציאליים יוכלו ללמוד על העסק ולחוות באופן אינטראקטיבי את המוצר. יתרה מזאת, המידע נגיש במהלך כל שעות היום ולא רק בשעות העסקים, מה שכמובן הופך את העסק לזמין תמיד ומכל מקום.

בניית קשרים עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים

מדיה חברתית מהותה ביסוד בניית קשרים. זה נכון גם ליחידים וגם לעסקים: המדיה החברתית מספקת למותג “קול” והופכת את העסק לנגיש ו”אנושי”. לקוחות קיימים ופוטנציאליים יכולים ליצור קשר על בסיס אישי יותר וכך גם נוצרת הזדמנות גם להכירם לעומק. אם כולם נמצאים ברשתות החברתיות אך אתם לא, אתם ככל הנראה מפספסים הזדמנויות לקשר אישי עם הקהל שלכם.

במה לשיווק המותג 

אתרי אינטרנט והרשתות החברתיות השונות הם כלי שיווק מעולים. האטרקטיביות שלהם נעוצה בעיקר בעובדה שעלויות ההקמה והתחזוקה נמוכות יחסית לתפוצה האפשרית. שיווק מקוון הוא כלי חשוב שיש לו גם השפעה על קבלת החלטות של הצרכנים. מחקרי שוק רבים עוסקים בהשפעה השלילית על קבלת ההחלטות של לקוחות שאינם מאתרים מידע מקוון או נוכחות ברשתות החברתיות, ובמקרה כזה הם בדרך כלל יחפשו פתרונות במקומות אחרים.

אין משמעות למרחק

נוכחות העסק באינטרנט מבטלת באחת את המרחק הגיאוגרפי ביניכם ובין הלקוח הפוטנציאלי. הצגת השירות, הקלות שבה יוכלו ליצור אתכם קשר ויכולת זמינות גבוהה מעלות את סיכויי הצלחת העסק.

צריך אתר עסקי אילוסטרציה באמצעות לאונרדו
אתר עסקי, אילוסטרציה באמצעות Leonardo.ai

נקודות חשובות שיש לשים לב אליהן עם הקמת אתר עסקי

אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות הם במות מעולות לקידום העסק, אולם יש לשים דגש על מספר דברים מהותיים:

  • לוודא שהאתר נבנה באופן אופטימלי לעבודת קידום אורגני וממומן.
  • לבחור תשתית עם יכולת ניהול נוחה וידידותית לצורך העלאת תכנים מתחלפים.
  • חשוב לוודא שהאתר מותאם (רספונסיבי) לכל סוגי סביבות העבודה (מחשב, טלפון נייד, טאבלט).
  • על פי החלטת הכנסת מתאריך 2013, יש להנגיש את האתר לגולשים עם מוגבלויות על פי חוק הנגישות לאינטרנט.
  • חשוב לדאוג שהאתר יהיה ידידותי למשתמש עם הנחיות ברורות ליצירת קשר. בצורה זו תוכלו להגדיל משמעותית את הקהל ובסיס הלקוחות.
  • שפת האתר צריכה להתאים לקהל היעד. אם המוצר או שירות מכוונים לקהל צעיר, יש לפנות אליו בשפה צעירה ושוטפת. במקרה ומדובר באתר הפונה ללקוחות עסקיים או אקדמיים כמובן שיש לקחת זאת בחשבון בעת כתיבת התוכן.

היום תשתית האינטרנט והתנועה במנועי החיפוש באה במקום תקשורת מסורתית והדרך לביצוע עסקים. אם על ידי אתר תדמיתי, אתר שבו ניתן לקדם מכירות או פעילות ברשתות החברתיות, הנוכחות של העסק ברשת הכרחית על מנת לבלוט בתחום.

 

דינה מהרשק היא מידענית ותיקה שעבדה עשרות שנים כמידענית הבית של מפעל תעשייתי. דינה נדבקה בחיידק כתיבת תכנים ולמדה שהתהליך לא שונה מאד מעבודת המידען. היום, כפנסיונרית צעירה, היא מתחילה את צעדיה הראשונים בעולם העצמאי ומצפה להזדמנויות חדשות.
ליצירת קשר עם דינה: dinamaharshak@gmail.com

רוצים לכתוב פוסט אורח בבלוג? צרו קשר!

לשתף ב-

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

איך כותבים תוכן לאתר תמונה ראשית למאמר תוכן בעבודת יד

איך כותבים תוכן לאתר

תוכן טוב יכול לשכנע גולשים להפוך ללקוחות, וכן יכול לסייע לאתר שלכם לטפס למעלה בתוצאות החיפוש של גוגל. איך כותבים תוכן בצורה נכונה?

קרא עוד »
Phone
WhatsApp
Messenger
Messenger
WhatsApp
Phone
Scroll to Top
דילוג לתוכן